۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۴۰۳۵۴
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

اخلاق‌مداری و خردمحوری در آرای گویای علامه محمدتقی آملی مشهود است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان این که علامه محمدتقی آملی در حکمت دارای آرایی رسا و گویا بوده است، خاطرنشان کرد: اخلاق مداری و خرد محوری سبب شد تا علامه محمدتقی آملی بهترین تصمیم ها را با شیوه ای مناسب اتخاذ کنند.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، در آیین افتتاح همایش ملی سلوک اخلاقی فیلسوف ویژه نکوداشت علامه محمدتقی آملی که امروز در دانشگاه شمال آمل برگزار شد با بیان این که اخلاق عبارت از پیرایش نفس از آلودگی ها و آرایش آن به نیکی ها است، گفت: اخلاق و رعایت آن از برترین آموزه های وحیانی است که در دین مبین اسلام به آن توجه ویژه ای شده است.


وی با اشاره به این که راهیابی به معرفت و اندیشه صحیح دشوار است، خاطرنشان کرد: اما جریان‌های اخلاقی و نهادهایی که با املای الهی در صفحه نفس انسان‌ها نقش بسته است نمایانگر آن است که دستیابی به مراتب والا در بحث اخلاقی چندان دشوار نخواهد بود.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که جامعه ما از باور و معرفت والایی برخوردار است، یادآور شد: جامعه ما توحید و معاد را به درستی می‌شناسد و بر آن باور شایسته ای دارد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تأکید بر این که آنچه نبود آن دردآور است بحث اخلاق است، خاطرنشان کرد: اکنون جامعه ما در نبود صداقت و کمبود عفو و گذشت در مراودات اقتصادی و سیاسی و فقدان مراودات صحیح در معاشرت رنج می برد.

 

وی با اشاره به این که خانواده که از بنیان های اساسی یک جامعه مدرن است به شدت در حال هشدار است، گفت: آمارهای اجتماعی که از سوی نهادهای مسؤول اعلام می شود نزدیک شدن به خط قرمز را نشان می‌دهد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که علامه محمدتقی آملی از مفاخر جهان اسلام است، یادآور شد: این عالم برجسته می تواند به عنوان اسوه ای الهی و مقبول باشد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت: امضای عالمانه و حکیمانه علامه محمدتقی آملی در حساس ترین فراز دوران معاصر و اعلام مرجعیت امام امت از ارزش و مرتبه ای والا برخوردار است.

 

وی با بیان این که علامه محمدتقی آملی از محکمات روحانیت بود و هیچ تردیدی چه از نظر علمی و چه از نظر اخلاقی در ایشان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آثار علمی علامه محمدتقی آملی ایشان را به عنوان مجاهدی در میدان جهادهای اصغر، اوسط و اکبر علم و معرفت معرفی می‌کند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که مردان با همت و غیور هر از چند گاهی از جایی برمی‌خیزند و هنگامه ای می آفرینند که درخشش وجودشان شعاع وسیعی از جهان را روشن می سازد، گفت: علامه محمدتقی آملی از دانشمندانی است که با فراگیری دانش های گوناگون به عنوان الگویی ارزنده برای پویندگان علم و دانش است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت: علامه محمدتقی آملی با وجود حضور در همه صحنه ها و انجام درست وظایف جامعه را به پیش برده است و گام های استواری را برای آیندگان ایجاد کرده است.

 

وی با بیان تأکید بر این که علامه محمدتقی آملی در حکمت  دارای آرایی رسا و گویا بوده است، خاطرنشان کرد: اخلاق مداری و خرد محوری سبب شد تا علامه محمدتقی آملی بهترین تصمیم ها را با شیوه ای مناسب اتخاذ کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات