۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۴۰۱۰۱
چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور؛

مسابقات ورزشی بسیج طلاب نقده آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس، مسابقات فرهنگی ورزشی بسیج طلاب و روحانین حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده آغاز شد.
ورزش طلاب

باقر جهاندوست، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان شهید طاهری حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نقده اظهار داشت: این مسابقات از روز گذشته با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه استان آغاز شده است.

 

وی با بیان این‌که مسابقات فرهنگی ورزشی بسیج طلاب و روحانیان حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده همه ساله با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور پرشور طلاب بسیجی در رشته‌های فوتسال، شنا و تیراندازی برگزار می شود.

 

جهاندوست تعداد طلاب شرکت کننده در این از مسابقات را هفتاد نفر اعلام کرد و گفت: نفرات برتر هر رشته ورزشی برای اعزام به مسابقات استانی انتخاب می شوند که همین موضوع سبب شور و هیجان خاص ورزشی میان طلاب بسیجی این مدرسه علمیه شده است.

 

وی با اشاره به استقبال طلاب نقده‌ای برای شرکت در این مسابقات گفت:تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته طوریکه از 84 نفر عضو حاضر در این پایگاه هفتاد نفر در این مسابقات شرکت کردند.

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان شهید طاهری حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده تقویت قوای جسمانی، ترویج ورزش میان طلاب، ترویج فرهنگ پهلوانی و همچنین تجلیل و شناسایی طلاب ورزشکار را از دیگر اهداف این دوره از مسابقات برمشرد.

 

جهاندوست اهمیت و نقش ورزش در روحیه طلاب را بسیار تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش برای جوانان و طلاب مسأله ای ضروری است، البته هدف اصلی توجه طلاب ورزشکار به اخلاق اسلامی است که هدف دیگر از برگزاری چنین مسابقاتی می باشد.

 

پشرفت 60 درصدی مرمت مسجد تاریخی صفویه جانبهان بستان‌آباد


تراب محمدی، رییس شورای ثبت آثار فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی از رشد 60 درصدی مرمت مسجد تاریخی جانبهان شهرستان بستان‌آباد خبر داد و گفت: تاکنون اقداماتی نظیر نماسازی، احیای سردر مسجد و سبک‌سازی پشت بام مسجد جانبهان بستان‌آباد در راستای عملیات مرمتی انجام شده است.


محمدی با بیان این‌که مسجد «جانبهان بستان‌آباد» در تمام طول عمر خود همواره مسجدی فعال و پویا بوده و محل عبادت اهالی روستا و منطقه به شمار می‌رفته است، اظهار کرد: معماری داخلی مسجد آرامش روحانی خاصی را به همراه دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشکری استان آذربایجان‌شرقی افزود: مسجد جانبهان در روستای جانبهان بستان‌آباد واقع شده و تنها مسجد روستایی تاریخی این منطقه است که کارشناسان با توجه به ستون‌های منقش و کنده‌کاری شده‌اش، آن را متعلق به دوران صفویه می‌دانند.


وی معماری خاص داخلی مسجد را که در زمان خود مناسب‌ترین نوع معماری بوده است، علت زیبایی منحصر به فرد جانبهان دانست و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که عملیات مرمتی این مسجد تاریخی اواخر مهرماه سال‌جاری به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری شود.


دفاع مقدس امتحان و افتخار بزرگی برای ملت ایران بود


حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب در جمع نیروهای نظامی و انتظامی، گردان‌های عاشورا و الزهراء و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس شهرستان بناب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تشریح ابعاد وسیع جنگ هشت ساله گفت: با نگاهی گذرا به این حادثه عظیم و ماندگار ملت ایران می‌بینیم که خاطرات این دوران به عنوان گنجینه‌ای تمام‌ نشدنی فراروی نسل جوان انقلاب است.


وی در این گردهمایی که در جوار مزار شهدای گمنام پارک فدک برگزار شد، اظهار کرد: شهریور، ماه اثبات مظلومیت مردم ایران و اوج پایداری ملتی است که در مقابل مستکبران چنگ تا دندان مسلح و ظالمانی که علیه آنان متحد شده بودند، ایستادند.


باقری‌بنابی افزود: ملت غیور و انقلابی ایران در این عرصه با توکل بر خدا و گوش به فرمان روح خدا ضمن تفسیر عملی آیه شریفة (واعتصموا به حبل‌الله جمیعاً و لاتفرقوا) و تبلور آن در واژه مقدس بسیج، معجزه بزرگی آفریدند.


امام جمعه بناب در ادامه به اقدام بی‌شرمانه و احمقانه دشمنان اسلام در اهانت به پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: چنین اقدامات نابخردانه مستکبرین نشانگر رعب و وحشت صهیونیست‌ها و سردمدارانشان از بیداری اسلامی کشورهای مسلمان‌نشین و سایر کشورها حتی در خود آمریکا و اسرائیل غاصب می‌باشد./935/ت302/س

ارسال نظرات