۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۳۹۴۷۷
مفتی سوریه:

منادیان تقریب از کشتار ملت سوریه حمایت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مفتی سوریه تاکید کرد برخی از کشورهای که مدعی تقریب میان مسلمانان هستند، سلاح را برای کشتار ملت سوریه در اختیار آشوبگران قرار می دهند.
شيخ بدرالدين حسون مفتي سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ بدرالدین حسون، مفتی سوریه در دیدار روز گذشته با محمد سابو، نائب رییس حزب اسلامی مالزی و هیأت همراه، حمایت از مقاومت اسلامی و ملت مظلوم فلسطین و همچنین ضربه زدن به صلح و ثبات در منطقه را عامل اصلی توطئه های رخ داده علیه این کشور توصیف کرد.

 

وی از نائب رییس حزب اسلامی مالزی خواست حقیقت آنچه در سوریه در حال رخ دادن است را به سمع ملت مالزی برساند و میزان و خطرناک بودن توطئه علیه نظام بشار اسد را به شهروندان این کشور اعلام بدارد.

 

مفتی سوریه تاکید کرد: خطری که امت اسلامی را تهدید می کند ناشی از اندیشه های افراطی برخی جریان هایی است که از سوی تعدادی از کشورهایی که درصدد کاشتن بذر فتنه میان مسلمانان هستند، مورد حمایت قرار گرفته اند.

 

شیخ بدرالدین حسون تصریح کرد: برخی کشورها منادی وحدت و تقریب میان مسلمانان هستند، اما از آشوب و تنش در سوریه حمایت می کنند. کسانی که درصدد تقریب میان مسلمانان هستند باید کلمه طیبه را چاشنی اظهارات خود قرار دهند نه اینکه سلاح را به کسانی تقدیم کنند که ویرانی و کشتار برادران خود را درپیش گرفته اند.

 

محمد سابو نیز در این دیدار با اشاره به معکوس جلوه دادن حقایق علیه سوریه، اظهار داشت: هر آنچه در برخی از رسانه ها درباره سوریه منتشر می شود کذب محض بوده و خبرهای مغایر واقعیت را درباره حوادث در این کشور منتشر می سازند.

 

گرچه مفتی سوریه نامی از کشور مدعی تقریب اسلامی و حامی تروریست های سوری به زبان نیاورد، اما کاملا مشخص است که عربستان سعودی کشور مورد نظر وی است.

 

پادشاه عربستان در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی که در جده برگزار شد تاسیس مرکز گفت وگو میان مذاهب اسلامی با هدف تقریب میان مذاهب در ریاض را خواستار شده بود./980/ب902/ک


ارسال نظرات