۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۹۳۶۷
رییس دیوانعالی کشور:

ایران اسلامی الگوی ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس دیوان‌عالی کشور از حوزه های علمیه خواست دستگاه قضا را در تربیت قاضی متعهد و متخصص کمک کنند.
آيت‌الله احمد محسني گركاني
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی گرگانی رییس دیوان‌عالی کشور ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دستگاه قضایی در خدمت مردم است، گزارشی از آمار و فعالیت های دستگاه قضا و پرونده های کیفری ارائه کر و  گفت: اگر به این پرونده ها رسیدگی نشود همه چیز به هم می ریزد.
 
وی تامین نیازهای دستگاه قضا را یکی از وظایف حوزه دانست و گفت: اگر حوزه در این عرصه وارد نشود و نتواند نیازهای دستگاه قضا را تامین کند ما به مشکل خواهیم خورد و نا اهلان وارد خواهند شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین گرکانی گفت:‌ ما از حوزه علمیه قم و مراجع انتظار داریم که با تربیت قاضی و مجتهد و مبلغ نیازها و مشکلات دستگاه قضا را مرتفع کند.
 
رییس دیوان‌عالی کشور یادگیری زبان های خارجی را برای طلاب ضروری عنوان کرد و گفت: تربیت قاضی عالم، متعهد و با تقوا افتخار آفرین است و حوزه باید در این عرصه بیش از پیش فعالیت کند.
 
وی با بیان این که ایران اسلامی و نظام مقدس اسلامی الگوی ملت های مسلمان و کشورهای آزادیخواه است، گفت: امروز همه نگاه ها به حوزه علمیه و به ویژه حوزه علمیه قم دوخته شده است و آنها از ما انتظار دارند که ما الگوهای مناسب را به آنان عرضه کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی گفت:‌ حوزه علمیه، علما و فضلا باید تشویق به حضور در دستگاه قضا شوند و نباید شرایط به گونه ای باشد که همه آقایان در قم بمانند. /924/پ203/ج
ارسال نظرات