۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۹۰۷۷
سرپرست حجاج ایرانی:

توهین به مقدسات نشانه استیصال و درماندگی دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حجاج ایرانی با محکوم کردن توهین صورت گرفته نسبت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) گفت: اهانت کنندگان به مقدسات اسلام بدانند که این اقدامات، خسارات جبران ناپذیری را متوجه آنها خواهد کرد.
توهین به مقدسات نشانه استیصال و درماندگی دشمنان اسلام است

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان و کارمندان سازمان حج و بعثه به موضوع اهانت صورت گرفته به ساحت نبی مکرم اسلام پرداخت و اظهار داشت: این روز ها ملت های مسلمان داغ دار اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام هستند و این امر سبب بروز واکنش های خشم آگین مسلمانان جهان شده است.

 

وی تصریح کرد: اهانت کنندگان به مقدسات اسلام بدانند  که این اقدامات، خسارات جبران ناپذیری را متوجه آنها خواهد کرد.

 

سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: حقیقتا جای تعجب و شگفتی است که  چگونه برخی به خود اجازه می دهند به چنین شخصیت نورانی اهانت کنند. پیامبری که خداوند  اساس خلقت را به خاطر وجود مبارک ایشان بنا نهاده است "لو لاک لما خلقتُ الافلاک " زیرا اساس افرینش به این خاطر است که انسان کامل در آن هستی پیدا کند و نمونه کاملش شخص نبی مکرم اسلام است که دارای همه فضایل و کرامات اخلاقی است.قرآن درباره آن حضرت می فرماید"إنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ" ایشان از نظر کمالات اخلاقی سرآمد بشر است.
 
وی سپس به عمل و سیره رسول خدا (ص) در طول حیات مبارکشان اشاره کرد و افزود: رسول مکرم اسلام در برابر رسالتش و خدمتی که برای مردم انجام می داد اجر و پاداشی نخواست، دنیا طلب نبود و بدنبال پست و مقام نبود.  هدفش هدایت مردم بود و به حدی در این راه سخت کوش بود که این ایه خطاب به ایشان نازل می شود:طه ما أنزلنا علیک القرآن لتشقی: نخواستیم که این قدر خودتان را به مشقت بیندازید که مردم ایمان بیاورند.‌«إنما أنت مذکر لست علیهم بمسیطر» شما اقدام به تذکر و ارشاد کن اما خود را تا این حد به زحمت نینداز.

 

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت ، افزود: آن حضرت در زندگی شخصی خود نیز آراسته به تمام فضایل اخلاقی و انسانی بود و هیچ گاه به فکر استفاده از امکانات عمومی به نفع خود نبود با مردم مهربان و در این زمینه سرآمد بود.قرآن در این باره می فرماید«فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ ...» این که مردم پروانه وار گرد شمع وجود شما می چرخند به خاطر این است که با همه مهربانید. اگر این مهربانی در وجود شما نبود مردم از گرد شما متفرق می شدند.

 

وی برخورد پیامبر اسلام (ص) با دشمنان در زمان فتح مکه را نمونه ای از رافت و مهربانی ایشان دانست و اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) وقتی مکه را فتح کرد، خانه دشمن خود را به پایگاه امن تبدیل نمود و خطاب به انها فرمود«همه آزادید» پیامبر اهل انتقام نبود و هدفش هدایت مردم بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر  درباره فضایل و نیکی های پیامبر اسلام اظهار داشت: در قرآن و روایات به فضایل اخلاقی و انسانی پیامبر اسلام اشارات فراوانی شده است، کتاب های بسیاری نیز درباره سیره و روش زندگی ایشان به رشته تحریر در امده است.ولی متاسفانه شاهدیم عده ای به خود اجازه می دهند با توهین به ساحت مبارک ایشان، احساسات مسلمانان را جریحه دار نموده و به نام آزادی بیان به چنین جنایتی دست بزنند.

 

وی به اهداف دشمنان اسلام از اهانت به مقدسات اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: طبیعی است که اهداف بسیار شومی در پس این اهانت نهفته است. دشمنان اسلام از شدت استیصالشان دست به چنین اقداماتی می زنند. تحولات خاورمیانه و شمال افریقا، رویداد ساده ای نیست. در لیبی قذافی است که کنسولگری امریکا در بنغازی به آتش کشیده می شود و سفیر و تعدادی از کارمندان امریکایی کشته می شوند و در جزیره های امنی که انها برای خود تدارک دیده بودنداین اتفاقات رخ می دهد در مصر که مبارک سالها نوکری امریکا و غرب را کرده بود مردم خواهان اخراج سفیر امریکا از کشورشان هستند و در یمن که علی عبدالله صالح  سالها از مردم ان کشور سوء استفاده می کرد تا به امریکا خدمت کند اکنون مردم هر روز شهید می دهند تا به خواسته های بحق خود دست یابند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شرایط رژیم صهیونیستی در منطقه را خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: اسرائیل به شرایط خطرناک خود در منطقه پی برده است.سردمداران این رژیم پی برده اند در محاصره قرار دارند و هر روز این حلقه محاصره تنگ تر می شود.

 

ایشان در ادامه به شعار مزورانه آزادی بیان درغرب اشاره کرده و اظهار داشت :متاسفانه غرب متوجه موقعیتی که در ان قرار گرفته است نمی باشد و با کمال وقاحت می گویند که اهانت صورت گرفته در چارچوب ازادی بیان است و نمی توان با فردی که مرتکب چنین عملی شده است برخورد کرد.

 

امیر الحاج جمهوری اسلامی ایران در ادامه اضافه کرد: چگونه است که وقتی بحث هولوکاست مطرح می شود کسی حق تشکیک واعتراض نسبت به آن را ندارد و اگر کسی چنین کاری کند او را زندانی و از بسیاری حقوق اجتماعی محروم می کنید؟ آیا در آنجا بحث ازادی بیان مطرح نیست؟ ولی اهانت کردن به رسول خدا  در چارچوب ازادی بیان است؟!

 

وی افزود: اگر امریکایی ها به نصیحت مقام معظم رهبری در اجلاس  غیر متعهدها توجه می کردند، امروز سفیر و کارمندان کنسولگری امریکا کشته نمی شدند. طبق نظر سنجی ها منفور ترین کشور در نزد افکار عمومی جهان در حال حاضر امریکا است.چرا این نفرت را در دل جهانیان ایجاد می کنند، بیایند رفتارشان را عوض کنند، تا کی می خواهند که این مسیر نادرست را ادامه دهند.امروز مسلمانان بیدار شده اند و وسایل ارتباط جمعی به صورت لحظه ای اتفاقاتی را که در هرگوشه ای از جهان رخ می دهد به سرعت به تمام دنیا اطلاع رسانی می کنند.

 

سرپرست حجاج ایرانی احترام به اعتقادات و مقدسات ملت ها را جزو حقوق اساسی انسان ها  دانست که قرآن در بیش از 14 قرن پیش آن را مورد تاکید قرار داده است و در این باره به آیه ای از قرآن کریم استناد کرد که می فرماید:«و لا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم»مسلمانان به مقدسات دیگران اهانت نکنید وگرنه انها نیز به مقدسات شما اهانت می کنند.

 

وی تصریح کرد: باید به مقدسات همه ادیان و مذاهب دنیا احترام گذاشت و در این زمینه  فرهیختگان و اندیشمندان دنیا باید گرد هم آیند و با ایجاد تفاهمنامه ای تمام کشور ها خود را مقید به رعایت احترام به مقدسات یکدیگر کنند./917/د102/ی

ارسال نظرات