۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۵۸۳
نماینده خبرگان رهبری:

دفاع عقلایی از جایگاه رهبری و مرجعیت رسالت خبرگزاری رسا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی در دیدار مدیر عامل خبرگزاری رسا گفت: در شرایطی که تلاش دشمنان برای تخریب وجهه حوزه‌های علمیه متمرکز شده است، خبرگزاری رسا مسؤولیت حساس در برابر جامعه روحانیت بر عهده دارد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در دیدار مدیر عامل، دبیر سرویس فرهنگی و مسؤول دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا اظهار داشت: امپراطوری رسانه‌ای غرب به قدری با قدرت نرم بر اذهان ملت‌ها تأثیر گذاشته که گاه علایق و سلایق را جهت‌دهی می کند.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در چنین شرایطی اگر رسانه‌های داخلی به‌ ویژه خبرگزاری‌های تخصصی همچون رسا نتوانند به رسالت حساس و خطیر خود آگاه عمل کنند، به یقین در موضع انفعال قرار خواهیم گرفت.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر اهمیت حضور فعال طلاب در عرصه‌های خبری و رسانه‌ای گفت: امروز تلاش دشمنان برای تخریب وجهه حوزه‌های علمیه متمرکز شده است، خبرگزاری رسا مسؤولیت حساسی در برابر جامعه روحانیت بر عهده دارد، دفاع عقلایی و منطقی از جایگاه رهبری، مرجعیت و  روحانیت ضرورت امروز کار رسانه‌ای خبرگزاری رسا است.

 

وی تصریح کرد: تنها بر امر اطلاع‌رسانی و خبر تمرکز نشود، بایستی تحلیل‌ها و تفسیرهایی از وضعیت موجود در حوزه‌های علمیه و جهان اسلام برای  با هدف نقادی و ارائه راهکارهای مثبت در جهت ارتقای منزلت و نقش‌آفرینی حوزه و روحانیت صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که این خبرگزاری نقش مهمی در تبیین مبانی اصیل دینی و همچنین نقاط ضعف و قوت حوزه های علمیه بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: تبلیغ دین رسالتی همگانی است و منحصر به روحانیت نیست؛ اما تبیین اصول و مبانی دین بر عهده رسانه‌ای همچون رسا است.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به گسترش تبلیغ روزافزون وهابیت در ممالک اسلامی گفت: حوزه علمیه قم به عنوان بزرگ‌ترین مرکز نشر فقه جعفری، بایستی در گسترش رسانه‌های حوزوی و حمایت از فعالان این عرصه برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های بین‌المللی اقدامات جدی انجام دهد.

 

وی در پایان با قدردانی از برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه طلاب منتخب منطقه شمال‌غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: آشنایی طلاب با رسانه و مبانی خبرنویسی، پیش‌زمینه‌ای برای مقابله با جنگ نرم و اقدامات ضداسلامی دشمنان دین به ویژه وهابیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان با تشریح اوضاع و شرایط حاکم بر جمهوری آذربایجان و نفوذ لابی‌های صهیونیستی در این کشور شیعی گفت: شیعیان آذربایجان مظلوم واقع شده‌اند، بنده آماده مساعدت در راه‌اندازی بخش آذری خبرگزاری رسا هستم.

 

همچنین حجت الاسلام محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این خبرگزاری پرداخت و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه منطقه آذربایجان و اردبیل نقش تاریخی و جایگاه ارزنده‌ای در جهان تشیع بر عهده داشته و دارند که اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های مراکز دینی و حوزوی و همچنین اخبار و نکته نظرات علمای بلاد در اولویت برنامه‌‌های خبرگزاری رسا قرار دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات