۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۴۱۴
همزمان با سالروز شهادت امام صادق؛

ایران اسلامی غرق در اندوه و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در مراسم عزاداری آن امام همام به سوگواری پرداختند.
عزاداري مردم در روز شهادت امام صادق عزاداري شهادت امام جعفر صادق (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در مراسم عزاداری رییس مکتب جعفری به سوگواری پرداخته و به سر و سینه زدند.
بر اساس این گزارش، مردم انقلابی، متعهد و همیشه در صحنه ایران اسلامی در شب و روز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور در اماکن متبرکه، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به عزاداری پرداختند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.
مراسم سوگواری امام جعفر صادق(ع) در شهرهای مقدس مشهد و قم نیز با حال و هوای خاصی درحرم های مطهر امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد و سخنرانان و مداحان به ذکر فضایل و مناقب آن امام همام پرداختند.
پیش از ظهر امروز نیز دستجات و هیئات عزاداری به صورت سیاه پوش با حضور در خیابان‌های شهر مقدس قم به سمت حرم کریمه اهل بیت(س) به حرکت درآمده و با حضور در این مکان مقدس به سوگواری پرداخته و در عزای رییس مکتب جعفری به سر و سینه زدند.
گفتنی است، حضرات آیات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی با پای پیاده در قالب‌ هیأت‌های عزاداری از بیوت خود به طرف حرم حضرت معصومه(س) حرکت کرده و همراه با مردم قم به عزاداری پرداختند.
همچنین مراسم سوگواری امام جعفر صادق(ع) در بیوت و دفاتر حضرات آیات حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی و سایر علما با حضور شخصیت‌های حوزوی، مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد. 
در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب امام جعفر صادق(ع) پرداختند و مداحان نیز در رثای آن امام همام به نوحه خوانی و روضه خوانی پرداختند و مردم در این مصیبت اشک ماتم ریختند.
گفتنی است، مراسم سوگواری امام جعفر صادق(ع) شب گذشته نیز در حرم کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران و اماکن متبرکه و مساجد و حسینیه ها برگزار شد. /927/پ202/ج
ارسال نظرات