۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۳۸۳۳۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

حضور روحانیان در مساجد بستر ساز تقویت فعالیت دینی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به نقش ارزنده روحانیت در هدایت برنامه های دینی و فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: حضور مستمر روحانی امام جماعت در مساجد بستر ساز تقویت مساجد در عرصه دینی و اجتماعی خواهد بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در همایش ولایت که با محوریت نقش مساجد در امامزاده عبدالله  گرگان برگزار شد با بیان این که خطابه‎های پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و عالمان دینی در مسیر انسان‎سازی و هدایت اجتماع مسلمانان، در مسجد صورت می‎گرفته است، گفت: این در حالی است که ترفندهای استعمار و دشمنان داخلی و خارجی برای محو اسلام، خاموش کردن چراغ و رونق مساجد بوده است.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب همه تلاش خود را برای دوری مردم به ویژه نسل جوان از مساجد به کار گرفته اند، افزود: مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه ضد استکباری در تاریخ سد محکمی در برابر نقشه های دشمنان بوده است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد مسجد را جایگاه نزول برکات و خیرات آسمانى، خانه عشق و محبت، صفا و صمیمیت و محل آرامش موحدان دانست و گفت: امام راحل با دور اندیشی خود همواره تأکید می کردند که دشمنان اسلام از مسجد مى ترسند.

 

وی در ادامه سخنان خود به نقش مهم مساجد در شکل‌گیری و استمرار حرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: کارکرد و ظرفیت بالای مساجد در دوران نهضت عظیم اسلامی سبب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که مساجد در دوران انقلاب اسلامی در هدایت و پشتیبانی معنوی جامعه اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند، بیان داشت: خوشبختانه مساجد در بیش از سه دهه اخیر همواره کانون حرکت های انقلابی بوده اند و این رسالت مهم همچنان ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود با بیان این که مسجد داری کاری بسیار سخت است که پاداشی بزرگ دارد، تصریح کرد:‌ مسجدداری یک توفیق الهی است که افراد به طرق مختلف سعی می کنند به این توفیق الهی دست یابند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به نقش ارزنده روحانیت در هدایت برنامه های دینی و فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: حضور مستمر روحانی امام جماعت در مساجد بستر ساز تقویت مساجد در عرصه دینی و اجتماعی خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: همیشه باید بر وجود مساجد و حضور اهل نماز در آن توجه کنیم چون این مسائل از ارکان مهم زنده نگه داشتن روح دینداری در جامعه می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که مسجد باید پشتوانه خود را از مردم بگیرد، بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه بر این اصل اهتمام و اصرار داشتند که پشتوانه حوزه ‎های علمیه و مساجد باید مردم باشند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) با تربیت نیرو و آموزش نیروهای فراوان توانستند اسلام ناب شیعی را تثبیت و آنچه را که فراموش شده بود دوباره احیا کند و راه را برای آیندگان بیشتر و بهتر ترسیم کنند.

 

وی بیان داشت: امام صادق(ع) با وجود سختی ها و مرارت های تبلیغ، لحظه ای از وظیفه اصلی خود که تبیین معارف اسلامی است کوتاه نیامد و موجب ماندگاری مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات