۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۸۲۵۵
آیت‌الله زنجانی:

تعظیم شعائر و شرکت در مجالس عزاداری امام صادق واجب است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله زنجانی گفت: تمام دنیا می‌ دانند که رییس مذهب شیعه، امام جعفر صادق(ع) است، بنابراین تعظیم شعائر و شرکت در مجلس عزای ایشان بر همه واجب است، زیرا اگر این بزرگوار عظمت پیدا کند، جهان علم و جهان تشیع عظمت پیدا خواهد کرد.
 آيت الله زنجاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مسؤولان ستاد مردمی برزگداشت شهادت امام صادق(ع) مشهد در ادامه دیدارهای خود با علمای مشهد، شب گذشته 20 مرداد با آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی در منزل این عالم دیدار کردند.

 

آیت‌الله زنجانی در این دیدار با اشاره به کتاب «الصادق مبدأ الکیمیا»، گفت: ابتکار کیمیا به وسیله حضرت امام صادق(ع) بوده که کیمیا در لغت عرب، همان علم شیمی است، یعنی علم شیمی را امام صادق(ع) افتتاح کرده‌اند.

 

وی افزود: امام صادق(ع) رییس مذهب تشیع هستند و باید آنطور که ممکن است مراسم عزاداری ایشان به خوبی برگزار شود و همانطور که علمای دیگر فرموده‌اند، در رحلت چنین شخصیتی جهانی باید بالاترین اظهار حزن و اندوه و عزاداری انجام گیرد.

 

وی تأکید کرد: تمام دنیا می‌داندکه رییس مذهب شیعه، امام جعفر صادق(ع) است، بنابراین تعظیم شعائر و شرکت در مجلس عزای ایشان بر همه واجب است، زیرا اگر این بزرگوار عظمت پیدا کند، جهان علم و جهان تشیع عظمت پیدا خواهند کرد.

 

آیت‌الله زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسؤولان حوزه علمیه خراسان گفت: در متون قدیم حوزه علمیه نباید زیاد تصرف شود زیرا آن متون خیلی با تأمل نوشته شده‌اند، مثلا سیر خوانده شدن کتب جامع المقدمات، سیوطی، مغنی و مطول بسیار سیر خوبی برای یادگیری ادبیات عرب است.

 

وی افزود: میرزا حبیب الله رشتی، یکی از شاگردان شیخ طوسی می‌فرموده است که «فرق من با طلبه دیگر این است که من کتاب مطول را می‌فهمم و او نمی‌فهمد»، زیرا اگر کسی کتاب مطول را یاد نگیرد، جهات اعجازی قرآن را درک نخواهد کرد، مگر این‌که بدون دلیل قبول کند./932/پ202/ب

ارسال نظرات