۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۱۷۴

گرهمایی مسؤولان نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گرهمایی مسؤولان و پرسنل نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم برگزار شد.
همايش

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گرهمایی مسؤولان و پرسنل نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم پیش از ظهر امروز در سازمان تبیلغات اسلامی برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این گردهمایی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم، سردار مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی، حسین صیدی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و حجت‌الاسلام سلیم زاده دبیر ستاد امر به معروف استان قم حضور داشتند.

 

درابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سلیم زاده در سخنانی گفت: این ستاد در سال 73 به امر مقام معظم رهبری تشکیل شد و در سراسر کشور مسؤولیت این ستاد بر عهده نماینده ولی فقیه در هر استان است.

 

وی با بیان این که اگر مردم در مواجهه با منکر انزجار قلبی خود را نمایان کنند، این عمل تکرار نخواهد شد اظهار داشت: اگر این فرهنگ در میان مردم نهادینه شود جامعه مصون خواهد ماند.

 

در ادامه این مراسم حسین صیدی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: مردم حق دارند در جامعه‌ای با امنیت زندگی کنند و نیروی انتظامی وظیفه دارد که این امنیت را در جامعه پیاده کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه این گردهمایی بر ضرورت کار اجرایی در کنار امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و ابراز داشت: این اقدام بزرگ نیازمند کار فرهنگی گسترده است و باید نیروها در این زمینه نیز اقدامات مؤثری را انجام دهند.

 

امام جمعه قم با اشاره به آیات قرآن اجر و پاداش آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر کسی در راستای اصلاح جامعه از فساد گام بردارد خداوند اعمال او را اصلاح کرده و گناهانش را می بخشد.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: همه مردم در احیای این فریضه الهی سهیم هستند و باید در استای اصلاح جامعه گام بردارند.

 

فرمانده نیروی انظامی استان قم نیز در این مراسم  نیروی انتظامی را مأمور تأمین امنیت جامعه خواند و مأموران نیروی انتظامی را به رعایت قانون توصیه کرد و گفت: دین و شرع از ما می خواهند که طبق قانون عمل کنیم و اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود باید قانون مدار بود.

 

وی همچنین ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر قبل از آن‌که یک تکلیف‌ سازمانی باشد، تکلیفی دینی است.

 

گفتنی است، درپایان این گردهمایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر نمونه نیروی انتظامی استان قم تقدیر به عمل آمد./927/پ202/ب

ارسال نظرات