۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۸۰۰۵
مدیر واحد مشاوره آستانه مقدسه قم؛

انتقال معارف دینی مهمترین هدف مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مدیر واحد مشاوره آستانه مقدسه قم گفت: انتقال معارف دینی و قرآنی، پیشگیری و درمان بزهکاری‌های اجتماعی مهم ترین هدف مرکز مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.
مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیها السلام؛ حجت الاسلام محمدحسین حق جو اظهار داشت: مرکز مشاوره حرم مطهر در راستای گسترش و تثبیت فرهنگ و معارف اسلامی در اماکن مذهبی فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی در ادامه افزود: اساتید مشاوراین مرکز با دیدگاه متافیزیک (روح و روان) و فیزیک انسان که تاثیر متقابل دارند عمل کرده وبر اساس آن به مراجعین مشاوره می دهند.
مدیر مشاور آستانه مقدسه قم بیان داشت: انتقال معارف دینی و قرآنی، پیشگیری و درمان بزهکاری‌های اجتماعی مهم ترین هدف مرکز مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه(س) است.
حجت الاسلام محمدحسین حق جو با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم دستور به مشورت و تبادل نظر با افراد خبره می دهد ابراز داشت: این مرکز به استناد از آیات و روایت به امر مشاوره می‌پردازد.
وی با بیان این که همه مشاورین این مرکز به صورت افتخاری مشغول به خدمت هستند گفت: مشاوره پزشکی نیز یکی ازسه نوع مشاوره‌هایی است که در این مرکز به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) ارائه و در آن از30 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف استفاده می‌شود.
مدیر مشاور آستانه مقدسه قم افزود: مشاوره‌ی مرتبط با پزشکی و‌مسائل روحی و روانی مانند متخصص اعصاب و روان، مغز و اعصاب و شاخه‌ها و زیرمجموعه‌های مرتبط با این بخش، نوع دوم مشاوره مرکز مشاوره در حرم مطهر است.
حجت الاسلام محمدحسین حق جو با بیان اینکه مشاوران این مرکز از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه می باشند تصریح کرد: مشاوره نوع سوم در زمینه های ازدواج، مسائل تربیتی، اخلاقی، خانواده، حقوقی و مسائل روحی و روانی با رویکرد دینی است که بیشترین مراجعه کننده را به خود اختصاص داده است.
وی یادآورشد: اساتید زیادی برای خدمت در واحد مشاوره در لیست انتظار هستند که با اختصاص فضایی بزرگتر از این اساتید نیز بهره‌گیری می‌شود.
مدیر مشاور آستانه مقدسه قم با اشاره به تشکیل کارگاه‌های ویژه برای اختلافات خانوادگی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد مراجعان در زمینه اختلافات خانوادگی زائران شهرستانی هستند.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به آمار موجود در مرکز مشاوره آستانه مقدسه، علت مراجعه تعداد 6 هزار نفر از مراجعان مسئله ازدواج بوده و طبق نظرسنجی ها مشاوره به آن ها از کیفیت و اثر بخشی بالایی برخوردار بوده است.
حجت الاسلام محمدحسین حق جو اضافه کرد: در بعد مسائل روحی و روانی بسیاری از مراجعان که بعد از چندین سال قرص خوردن جواب نگرفته بودند در این مرکز با استفاده از مشاورین پزشکی در کنار مشاورین دینی نتیجه گرفتند.
مدیر مشاور آستانه مقدسه قم اظهار داشت: روزانه به بیش از 60 مراجعه کننده سرویس مشاوره ارائه می‌شود که این رقم در شب‌های چهارشنبه و جمعه و همچنین روزهای تعطیل به 100 نفر افزایش می‌یابد.
وی افزود: راه اندازی مرکز پژوهش جهت ارائه بروشورو جزوات با پیام های مشاوره‌ای به زائرین، تولید نرم افزارهای مشاوره‌ای با رویکرد دینی با توجه به محدود بودن این منابع در کشور و نیاز جوانان وخانواده‌ها به آن و تشکیل حلقه‌های گفتگوی ویژه با موضوعاتی چون مسائل زندگی از جمله کارهای مهم در دست اجرای این مرکز در صورت فراهم شدن زمینه فعالیت‌ها است.
حجت الاسلام محمدحسین حق جو آغاز فعالیت مرکز مشاوره حرم مطهر را بسیار ارزشمند و مهم عنوان کرد و ابراز داشت : با آغاز فعالیت تولیت جدید آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) فعالیت های فرهنگی حرم مطهر نیز با قوت و سرعت بیشتری در حال انجام است و امیدواریم این روند با اهتمام مسؤولان امر ادامه یابد.
گفتنی است افرادی که تمایل به انجام مشاوره در این مرکزمی باشند می توانند همه روزه با شماره تلفن 7175366-0251 تماس حاصل نموده و یا به حجره 34 صحن حضرت امام رضا(ع) حرم مطهر مراجعه کنند. /997/د102/ن
ارسال نظرات