۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۹۱۵
امام جمعه اردبیل:

بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام، اعتماد ملت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل پرداختن به کارهای کم اهمیت و بی‌ارزش را سم مهلک برای یک مدیریت کلان دانست و گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام ما وثوق ملت است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار اردبیل که با حضور وزیر کشور همراه بود، اظهار داشت: مدیریت منابع انسانی در استان همواره بایستی در اولویت کاری استاندار قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در سایه مجاهدت های انسان های پاک به ثمر رسیده است، خاطرنشان کرد: نباید انسان هایی که افکار مادی دارند، در مناصب مدیریتی حضور یافته و فرصت ها را از دست بدهند، البته در این برهه حساس به مدیریت توانمند در همه عرصه های نیاز داریم و مدیر ارشد استان باید برنامه ریزی بلند مدت برای استان اردبیل داشته باشد.

 

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که توصیه می‌کنم تمام مدیران از صمیم دل با استاندار جدید همکاری کنند و بنده نیز شرعاً این همکاری را برای خودم واجب می دانم، تصریح کرد: استاندار جدید نباید سرمایه ارزشمند نیروی انسانی و خدمت بی‌منت به مردم را نادیده بگیرد، چراکه بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام ما وثوق ملت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی پرداختن به کارهای کم اهمیت و بی‌ارزش را سم مهلک برای یک مدیریت کلان دانست و افزود: با جلساتی که صدها مورد آن یک خروجی مطلوب ندارد نمی‌توان کاری از پیش برد، چرا که در عرصه مدیریت اولاً باید نگاه عادلانه و یکسان به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها داشت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این استان برای توسعه و تعالی در بخش های مختلف گفت: جلوگیری از دخالت ارباب قدرت در استفاده از منابع انسانی، توسعه بخش کشاورزی و عدم توجه به امور جزئی و بی اهمیت از سوی استاندار جدید اردبیل بایستی مورد تاکید باشد.

 

وی با اشاره به این‌که استان اردبیل بعد از استان خراسان رضوی دارای قابلیت گردشگری و مسافرپذیری بالایی است، تصریح کرد: با وجود قابلیت های گردشگری و کشاورزی موجود در این استان، سرانه اردبیل نصف متوسط درآمد سرانه کشور است و مدیران باید از امکانات موجود در استان برای ارتقای درآمد سرانه مردم استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی هچنین خواستار فراهم کردن زمینه های ارتقای جایگاه صنعتی این استان شد و گفت: جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی برای ایجاد واحدهای صنعتی تاثیرگذار و ایجاد فرصت های جدید اشتغالزایی با هدف مقابله با معضل بیکاری از دیگر اولویت های کاری استاندار جدید می تواند باشد.

 

همچنین مصطفی افضلی فرد، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جابجایی مدیران نه تنها مذموم نیست، بلکه امری منطقی، علمی، اجتماعی و از ضروریات جامعه است، اظهار داشت: وظیفه ذاتی نمایندگان وضع قانون و نظارت بر اجرای آن است.

 

وی با تاکید بر این‌که مجلس و نمایندگان نباید منفعل بوده و باید در رفت وآمد مدیران دخالت کنند، گفت: با جود قابلیت‌های فراوان منطقه ای، نرخ بیکاری در استان می توانست کمتر از این باشد، در خصوص اجرای طرح های توسعه ای کشاورزی می توانیم بیش از این در صحنه های حضور یابیم.

 

همچنین یونس اسدی، نماینده مشکین شهر در مجلس با تقدیر از تلاش های استاندار سابق اردبیل اظهار داشت: روحیه تلاشگری استاندار جدید اردبیل مورد شناخت نمایندگان استان است، استاندار جدید باید با تکیه بر نیروها و مدیران فعلی به کار خود ادامه دهد مگر اینکه وی به نا کارآمدی مدیری مطمئن شود که ما در این زمینه از تغییر حمایت می کنیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات