۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۷۸۵
معاون توسعه و گسترش منابع انسانی بعثه مقام معظم رهبری؛

چهارمین دوره آموزشی کاروان قرآنی نور آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین دوره آموزشی کاروان اعزامی قرآنی جمهوری اسلامی ایران به حج با عنوان «کاروان نور» در سالن جلسات سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز به کار کرد.
مصحف قرآن کتاب قرآن قران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، در این دوره آموزشی 25 نفر از حافظان و قاریان و دو گروه همخوان حضور دارند و در مدت دو روز برگزاری دوره مذکور، آموزش‌های لازم را به منظور اجرای محافل انس با قرآن کریم همزمان با ایام حج فرا می‌گیرند.

معاون توسعه و گسترش منابع انسانی بعثه مقام معظم رهبری در مراسم آغاز به کار این دوره آموزشی گفت: جامعه قرآنی در این سفر سراسر معنوی که از امتیاز خاص و ویژه‌ای برخوردار است باید دقت زیادی داشته باشند چرا که ممکن است با برخوردهای نامناسبی برای بر هم زدن محفل قرآنی مواجه شوند.

«حشمت‌الله قنبری» اظهار داشت: در این سفر معنوی که شیطان دقت بیشتری برای گروگانگیری انسان در زمین دارد لازم است تمامی حجاج بویژه جامعه قرآنی درایت و سعه صدر داشته باشند.

وی ادامه داد: جامعه قرآنی اعزامی به حج با خوشخوانی و قرائت زیبای قرآن کریم در مکان‌هایی چون مسجد الحرام می‌توانند توجه دنیا را به سمت خود جلب کنند چرا که مخاطبان قرآن کریم مسلمانان از کشورهای مختلف هستند.

قنبری با بیان اینکه هر حج یک تعریف مستقل دارد و متفاوت از سال‌های گذشته است، افزود: حج همانند لیله القدر است و هر کس که به حج مشرف می‌شود تنها باید مغفرت و رحمت الهی را طلب کند در غیر این صورت چیزی عائدش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی حاجیان باید در این سفر معنوی ریزش گناهان خود در روی زمین مکه را درک کنند و به گونه‌ای معنویت را در خود پرورش دهند که صدای ریزش گناهان و معصیت‌های خود را در مشعر الحرام بشنوند./997/د102/ن

ارسال نظرات