۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۷۷۲۱

کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل» با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل رونمایی شد.
اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در آیین رونمایی از کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل» که با حضور  رییس سازمان تبلیغات اسلامی همراه بود، اظهار داشت: گردآوری و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، امری مبارک و قابل تحسین است که می تواند نسل امروز و آیندگان را نسبت به مسیر مبارزات ضدشاهنشاهی ملت ایران آشنا کند.

 

وی با بیان این‌که تاریخ چراغ راه آینده است و کسی که تاریخ می‌نگارد، خود باید در متن تاریخ باشد، خاطرنشان کرد: تدوین تاریخ انقلاب اسلامی به جهت صبغه دینی و فرهنگی این نهضت بزرگ قرن بیستم، از حساسیت و اهمیت مضاعفی برخوردار است که خوشبختانه در این کتاب به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

 

امام جمعه اردبیل آشنایی و توجه همگان نسبت به تاریخ مبارزات مردم استان اردبیل با رژیم سفاک پهلوی تصریح کرد: کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل، یکی از کتاب های فاخر حوزه انقلاب است که به لحاظ منابع و مستندات نیز در نوع خود بی نظیر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تقدیر از دست‌اندرکاران تهیه و تدوین این اثر ارزشمند گفت: تحولات جامعه بشری و نقش ویژه تربیتی و فرهنگی و البته ادای دین به خون شهدا ایجاب می کند که تاریخ گذشته را به درستی بنگاریم تا ببینیم در کجای قافله عظیم تاریخ هستیم.

 

همچنین علی درازی، مؤلف این کتاب در سخنانی با باین این‌که برای به رشته تحریر درآوردن این کتاب، شش سال وقت صرف شد، خاطرنشان کرد: در این کتاب نقش علمای آذربایجان به ویژه شهر اردبیل به در مبارزات ضدستمشاهی اردبیلی‌ها به خوبی تبیین شده است.

 

وی با تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نسبت به یاری در نگارش این اثر افزود: برای تألیف این کتاب با یک صد نفر مصاحبه و بالغ بر دو هزار سند جمع آوری شده و کار به صورت روایت تاریخ با مسندات و اسناد تطبیقی است.

 

گفتنی است، کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل» در هفت بخش شامل اردبیل از عهد باستان تا ظهور سلطنت پهلوی، اردبیل از ظهور تا سقوط سلطنت رضاخان، اردبیل از پیدایش تا سقوط فرقه دمکرات آذربایجان، اردبیل از نهضت ملی‌شدن نفت تا سال 1341، نهضت اسلامی در اردبیل، اردبیل در سال های 1356- 1357و اردبیل از پیروزی انقلاب اسلامی تا برقراری امنیت به رشته تحریر در آمده است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات