۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۷۱۱۲
آیت الله نورمفیدی:

ریاست ایران در عدم تعهد مقدمه ورود به شورای امنیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که جنبش عدم تعهد باید تلاش کند به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت حق وتو داشته باشد، ادامه داد: جمهوری اسلامی به عنوان رییس این جنبش باید از این حق دفاع کند و در جهت تحقق آن تلاش کند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان به سخنرانی رهبرمعظم انقلاب اسلامی در افتتاحیه سران جنبش عدم تعهد در تهران اشاره کرد و گفت: بیانات رهبری در این اجلاس پاسخی روشن به قدرت های زورگوی جهان بود.


وی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا همه توان خود را برای جلوگیری از برگزاری این اجلاس در تهران به کار گرفتند، افزود: همه حضور 120 کشور جهان در اجلاس بین المللی خط بطلانی بر همه سیاست‌های خصمانه غرب علیه نظام اسلامی بود.


نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری با بیان این که برگزاری باشکوه اجلاس شانزدهم در ایران رسوایی دیگری برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، خاطرنشان کرد: بار دیگر اقتدار و عظمت ملت ایران به رخ همه دنیا کشیده شد.


امام جمعه گرگان همچنین به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش غیرمتعهد ها به مدت سه سال اشاره کرد و گفت: بازیابی نقش اصلی این جنبش در عرصه بین المللی باید یکی از مهم ترین برنامه های کشورمان باشد.


وی با بیان این که اعضای جنبش عدم تعهد از آغاز ریاست جمهوری اسلامی بر این جنیش بسیار خوشحال و خرسند شدند، ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار مبارزه با استکبار جهانی در دنیا مرود توجه همگان است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز ملت های آزادی خواه دنیا به تأسی از انقلاب اسلامی در برابر استبکار جهانی ایستادگی می کنند، افزود:  کشورمان در همه عرصه ها امروز یک الگوی برجسته در دنیا است.


آیت الله نورمفیدی با بیان این که نظام اسلامی امروز در برابر تک قطبی شدن جهان با اقتدار ایستاده است، گفت: ریاست ایران اسلامی برجنیش عدم تعهد فرصتی برای تقویت روح ایستادگی و مقاومت در ملت های جهان است.


امام جمعه گرگان درادامه سخنان خود به حمایت اعضای جنبش عدم تعهد از حق هسته ای ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: ریاست ایران اسلامی بر این جنبش فرصت مناسبی برای اثبات حقانیت نظام اسلامی در عرصه جهانی است.


نماینده ولی فقیه درگلستان با تأکید براین که جنبش عدم تعهد باید تلاش کند به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت حق وتو داشته باشد، ادامه داد: جمهوری اسلامی به عنوان رییس این جنبش باید از این حق دفاع کند و در جهت تحقق آن تلاش کند.


وی با تأکید براین که جنبش عدم تعهد باید نقش تأثیرگذارتری در سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی داشته باشد، ادامه داد: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی از تأثیرگذاری این جنبش بسیار هراسان هستند.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان و باهنر این دو شخصیت برجسته انقلاب را الگوی خدمت رسانی و ساده زیستی دانست و گفت: همگان به لحاظ شرعی و اسلامی وظیفه داریم از همه دولت های جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون جز دولت های اولیه که بر روی کار آمده اند و در شرایط مختلف زحمت کشیده اند، تشکر کنیم./950/پ202/س

 

ارسال نظرات