۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۳۶۴۸۶

ناراحتی صدای آمریکا از توجه وزیر علوم به نظر مراجع در دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ مجری برنامه صفحه آخر شبکه VOA با لحنی تمسخر آمیز دستور وزیر علوم در مورد عدم اختلاط دختر و پسر را در محیط دانشگاه به باد انتقاد گرفت.
دانشگاه تهران
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، مجری برنامه صفحه آخر شبکه صدای آمریکا شب گذشته با پرداختن به سوابق کامران دانشجو گفت: وزیر علوم بیان داشته از آنجا که مراجع عظام تقلید اختلاط زن و مرد در محیط های آموزشی را ممنوع دانسته و آنرا مانع پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانسته اند؛ برای همین دانشجویان دختر و پسر در دانشگاهها از هم جدا می شوند.
گفتنی است، بحث اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها و آسیب هایی که این امر در پی دارد چند سالی است که از سوی کارشناسان مورد توجه است و علما و مراجع تقلید هم که همواره دغدغه دین دارند از باب امر به معروف همواره این مساله را مورد تاکید قرار داده اند. به گفته کارشناسان وضعیت کنونی دانشگاه ها اکنون به گونه ای شده است که کفه زیان اختلاط دختر و پسر در آن بر مواردی که به عنوان مزیت برشمرده شده می چربد و این مساله باعث شده تا وزیر علوم با توجه به دغدغه مراجع تقلید به سمت سامان دهی جنسیتی دانشگاه ها حرکت کند.
در این میان شبکه های ماهواری استعماری مانند بی بی سی و صدای آمریکا که همواره در کوچکترین تصمیم گیری های مسؤولان در داخل کشور خود را به مانند دایه مهربان تر از مادر دخالت می دهند این بار نیز در آستانه سال تحصیلی جدید نتوانستند از این مساله برای رسیدن به اهداف شرورانه خود چشم پوشی کنند و با ادبیات تمسخر به آن پرداختند.
از نظر بی بی سی و صدای آمریکا هیچگاه محروم شدن دختران محجبه مسلمان از ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپا امری مسخره و مخالف آزادی های انسانی نیست و هرگز نباید به این مساله خندید ولی رعایت نکاتی برای داشتن جامعه ای پاک و خانواده هایی محکم و به هم پیوسته، اموری مسخره به شمار می رود.
به هر حال هدف رسانه های دولت های استکباری تحمیل فرهنگ برده داری نوین به جوامع دیگر است و در این میان هر فرهنگی که در برابر آنها ایستادگی کند محکوم به بنیادگرایی، ارتجاع و دگم بودن است و باید آن را مسخره کرد و با توهین و هتک حرمت مقدسات و ارزش های آن فرهنگ، اجازه رشد و گسترش به آن نداد، آنچه در اعلامیه حقوق بشر بر خلاف آن آمده است. /9161/
ارسال نظرات