۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۸۹۶
آیت‌الله موسوی‌جزایری:

خادمان حرمین شریفین مجری سیاست‌های آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری عربستان سعودی را مجری سیاست های استکباری در منطقه دانست و گفت: لقب خادم حرمین شریفین برای کسانی که علیه حریم خداوند متعال خروج و خروش می کنند باطل است؛ چراکه مسجد الاقصی حرم خداوند است و نباید علیه حریم الهی موضع گیری کرد.
آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهرستان برگزار شد، با قدردانی از حضور گسترده مردم اهواز در راهپیمایی روز جهانی قدس، جایگاه قدس و مسجد الاقصی را در اسلام بسیار ارزنده دانست و گفت: همه مسلمانان جهان نسبت به احیای قدس و مسجد الاقصی وظیفه دارند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه اول سوره مبارکه اسراء بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) از مدینه به سوی مسجد الاقصی عزیمت کردند و از آن مسجد مبارک معراج خود را آغاز کرد، این موضوع نشانگر جایگاه ویژه مسجد الاقصی در تاریخ اسلام است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر این که «روز قدس، روز آزادسازی فلسطین و اسلام است» اظهار داشت: سخنان امام خمینی(ره) بر اساس امدادها و مشیت های الهی بود، کسانی که ایشان را می شناسند می دانند که بنیانگذار جمهوری اسلامی هر سخنی را بر مبنای تحلیل ها و اندیشه های الهی خود بر زبان می آورد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که روز قدس از سوی امام خمینی(ره) روزی جهانی اعلام شده است، اظهار داشت: زمانی که امام خمینی(ره) روز قدس را روزی جهانی اعلام کردند بسیاری از معاندان در صدد برآمدند که برجستگی و ارزشمندی این روز در بین جوامع اسلامی را کاهش دهند اما در برهه کنونی چیزی بر خلاف خواست و آرزوهای دشمنان در جهان اسلام در حال وقوع است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری روز جهانی قدس را روز اتحاد مسلمین و خشم ملت ها علیه مستکبران دانست و گفت: سراسر جهان به ندای قدسی امام خمینی(ره) در روز قدس لبیک گفته است؛ چراکه این روز بزرگ روز فریاد مرگ بر اسراییل و غریو فریادهای مظلومان عالم بر سر مستکبران است.

وی با تأکید بر این که حضور در راهپیمایی روز قدس تکلیف شرعی است، تصریح کرد: فریاد «مرگ بر اسراییل و مرگ آمریکا» عبادتی بزرگ است که باید سعی شود این عبادت را به خوبی انجام دهیم.

خطیب جمعه اهواز بخش دیگری از سخنانش را به توطئه کشورهای غربی و عربی علیه سوریه اختصاص داد و گفت: آتشی که در برهه کنونی در سوریه برپا شده است از سوی مثلث شوم عربستان، قطر و ترکیه طراحی شده که مایه تأسف فراوان است.

امام جمعه اهواز با بیان این که رژیم صهیونیستی از آستین عربستان بیرون آمده است، تأکید کرد: لقب خادم حرمین شریفین برای کسانی علیه حریم خداوند متعال خروج و خروش می کنند باطل است؛ چراکه مسجد الاقصی حرم خداوند است و نباید علیه حریم الهی موضع گیری کرد.

آیت الله موسوی جزایری خادم حرمین شریفین را خادم اسراییل دانست و گفت: خادم حرمین شریفین مجری اصلی جنایت های استکبار جهانی در سوریه است و همه اقدامات تروریستی در سوریه با چراغ سبز آمریکا و اسراییل انجام می شود.

قطع قرارداد کمپ دیوید نشان از شکوفایی انقلاب مصر خواهد بود

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که اقدامات تروریستی در سوریه انتقام  اسراییل از بیداری اسلامی است تصریح کرد: نابودی جبهه مقاومت سوریه هدف اصلی اسراییل است؛ چراکه این رژیم سفاک هم پیمان اصلی و ارزشمند خود یعنی کشور مصر را در منطقه از دست داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در برهه کنونی کشور مصر به پایگاه اسلام و قرآن تبدیل شده است و اقدامات رییس جمهور این کشور قابل تحسین است، اما زمانی این اقدامات شکوفا و بزرگ خواهد بود که پیمان کمپ دیوید با اسراییل به کلی قطع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به زلزله اخیر منطقه شمال غرب کشور اشاره و خاطرنشان کرد: زلزله اخیر در برخی از شهرهای تبریز بسیار مصیبت سنگینی بود و کشته شدن هموطنان عزیزمان در این زلزله دلخراش را به بازماندگان این عزیزان تسلیت می گوییم.

آیت الله موسوی جزایری با تجلیل از اقدامات انقلابی و جهادی نیروهای امدادی در کمک رسانی به زلزله زدگان شمالغرب کشور، تأکید کرد: ملت ایران با همکاری دولت جمهوری اسلامی باید هر چه زودتر برای ایجاد سرپناه زلزله زدگان تلاش مضاعف خود را انجام دهند؛ چراکه فصل زمستان و سرما نزدیک است و در این فصل زندگی در آن مناطق بدون سرپناه بسیار مشکل است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی بررسی علمی پدیده گرد و غبار از سوی دانشگاه کشاورزی ملاثانی خوزستان ابراز داشت: برگزاری این کنگره بسیار حرکتی ارزنده در راستای خدمت به مردم است که از دولت محترم و سازمان محیط زیست خواستاریم که از طرح های خوب و بزرگ این عزیزان در زمینه گرد و غبار حمایت مالی و معنوی کنند.

خواسته رهبری مبنی بر عدم کنترل جمعیت باید عملی شود

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه فعالان اقتصادی خوزستان را برای برگزاری نشست مشترک با نماینده ولی فقیه در خوزستان دعوت و هدف از برگزاری این نشست را رفع موانع و مشکلات کارآفرینان خوزستانی اعلام کرد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که احداث امکانات رفاهی و اجتماعی در مناطق حاشیه نشین نشان دهنده عدالت اجتماعی است، بیان داشت: تکمیل احداث پل روگذر کوی علوی اهواز توسط شهرداری حرکتی بسیار ارزنده است که سنگینی ترافیک در این منطقه را کاهش می دهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش نخست خطبه اول نماز جمعه اهواز شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر را غلط خواند و گفت: سیاست کنترل جمعیت باید در کشور برداشته شود و در این راستا باید به سخنان مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده شود.

میزان فطریه در خوزستان 1800 تومان است

آیت الله موسوی جزایری موسوی جزایری میزان پرداخت فطریه در استان خوزستان 1800 اعلام کرد و گفت: این رقم براساس تحقیق و بررسی های انجام شده توسط کارشناسان حوزوی به مردم خوزستان اعلام شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانش کودتای 28 مرداد آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران محکوم و از اقدامات تروریستی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی برائت جست./9461/پ201/ج

ارسال نظرات