۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۳۵۷۰۹
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(27)؛

آیت الله موسوی جزایری: تبعیت از اهل بیت به منزله حضور در صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: تبعیت و اطاعت از دستورات امامان معصوم(ع) به منزله حضور در صراط مستقیم است که اگر این مسیر را بدون خطا پشت سر بگذاریم، هرگز وارد جاده انحراف و پلیدی نخواهیم شد.
آیت الله موسوی جزایری: تبعیت از اهل بیت به منزله حضور در صراط مستقیم است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و هفتمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعع کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت«اَلسَّلامُ عَلَى الاْئِمَّهِ الدُّعاهِ وَالْقادَهِ الْهُداهِ، وَالسّادَهِ الْوُلاهِ، وَالذّادَهِ الْحُماهِ، وَاَهْلِ الذِّکْرِ، وَاُولِى الاْمْرِ، وَبَقِیَّهِ اللهِ، وَخِیَرَتِهِ وَحِزْبِهِ، وَعَیْبَهِ عِلْمِهِ، وَحُجَّتِهِ وَصِراطِهِ وَنُورِهِ وَبُرْهانِهِ، وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ» به تبیین « صراطه » پرداخت و گفت: « صراط » به مسیر وسیع مستقیم و هموار گفته می شود.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ائمه اطهار(ع) صراط خداوند متعال هستند ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) مسیری هستند که خداوند برای سعادت و خوشبختی مؤمنین و پرهیزگاران قرار داده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: گام برداشتن در مسیر اهل بیت(ع) خوشبختی و سعادت انسان را به همراه دارد و سبب مصونیت از انحرافات فکری و اخلاقی می شود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با اشاره به روایتی مبنی بر این که « علی هو الصراط المستقیم » بیان داشت: ائمه اطهار(ع) بدون شک صراط مستقیم هستند که بشر می تواند برای رسیدن به نورانیت و بالاترین درجه ها به بهترین شکل از آن استفاده کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: صراط مستقیم ائمه اطهار(ع) مسیری هموار و دقیق است که در آن چیزی به نام زنگارهای اخلاقی و پلیدی دیده نمی شود؛ چراکه این مسیر جهت سعادت و کسب خوبی های عالم برای بشریت مهیا شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: باید رفتار و کردار خود را به اقتضای زمان با سیره ائمه اطهار(ع) وفق دهیم و اسلوب زندگانی را براساس سیره این بزرگواران تدوین کنیم.

نماینده خبرگان رهبری اضافه کرد: تبعیت و اطاعت از دستورات امامان معصوم(ع) به منزله حضور در صراط مستقیم است که اگر این مسیر را بدون خطا پشت سر بگذاریم، هرگز وارد جاده انحراف و پلیدی نخواهیم شد.

آیت الله موسوی جزایری به تبیین « نوره و برهانه » پرداخت و گفت: « نور » به معنای نور خداوند متعال و « برهان » به معنی دلیل محکم و جامع است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنانش با بیان این که ائمه اطهار(ع) نور هستند ابراز داشت: انسان قادر به ایجاد ارتباط مستقیم با خداوند متعال نیست پس باید نور خداوند تبارک و تعالی را از ائمه اطهار(ع) مطالبه کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بشر توانایی جستجوی نور خدا در عرش الهی را ندارد خاطرنشان کرد: برای کسب نور خداوند متعال باید به خانه های اهل ایمان حقیقی و برگزیدگان برتر خداوند متعال مراجعه کرد که نور خداوند به خانه های این بزرگواران جلال و شکوه بخشیده است.

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: برای دستیابی به حقیقت و معرفت الله باید تعصب کنار گذاشته شود و با چشمی خالی از غبار و آلودگی حقانیت دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) را قبول کنیم./9461/پ202/ب

ارسال نظرات