۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۶۸۲
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(26)؛

آیت الله موسوی جزایری: ائمه اطهار حجت های برحق خداوند در زمین هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) حجت های برحق خداوند متعال در زمین هستند و اطاعت و تبعیت از آنها بر همگان واجب است.
سحر خيزان آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و ششمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعع کبیره که سحرگاه روز گذشته از سیمای خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت«اَلسَّلامُ عَلَى الاْئِمَّهِ الدُّعاهِ وَالْقادَهِ الْهُداهِ، وَالسّادَهِ الْوُلاهِ، وَالذّادَهِ الْحُماهِ، وَاَهْلِ الذِّکْرِ، وَاُولِى الاْمْرِ، وَبَقِیَّهِ اللهِ، وَخِیَرَتِهِ وَحِزْبِهِ، وَعَیْبَهِ عِلْمِهِ، وَحُجَّتِهِ وَصِراطِهِ وَنُورِهِ وَبُرْهانِهِ، وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ» به تبیین « عیبة علمه » پرداخت و گفت: « عیبة » به معنای اشیاء جا دار مانند چمدان و ساک است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: در این عبارت ائمه اطهار(ع) به معنای منبع جامع و کامل علوم و حکمت های الهی تعبیر شده اند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان اهل بیت(ع)را  گنجینه علم الله دانست و گفت: برای فراگیری علوم و حکمت های جامع و مدون الهی باید به ائمه اطهار(ع) مراجعه کرد؛ یادگیری علوم الهی از غیر این بزرگواران سبب انحراف و تباهی انسان می شود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) و اهل بیتش(ع) را واسطه فیض برای بندگانش قرار داده است؛ چراکه بندگان خدا قادر به ایجاد ارتباط مستقیم با خداوند متعال نیستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبر اکرم(ص) به صراحت بعد از خود حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرده است ابراز داشت: برادران اهل سنت مسئله امامت را دقیق مطالعه کنند و اگر کتب شیعیان را قبول ندارند به کتب خودشان مراجعه کنند سپس در این باره تصمیم گیری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: فخر رازی مفسر و متفکر بزرگ اهل سنت در کتب متعدد خود به جایگاه و منزلت ائمه اطهار(ع) اعتراف کرده است و درباره این موضوع هیچ شک و شبهه ای نیست؛ چراکه کتاب های این مفسر وجود دارند و کسی قادر به چشم پوشی از آنها نیست.

نماینده خبرگان رهبری به تبیین عبارت « حجته و صراطه » پرداخت و گفت: ائمه اطهار(ع) حجت های برحق خداوند متعال در زمین هستند و اطاعت و تبعیت از آنها بر همگان واجب است.

آیت الله موسوی جزایری به تفاوت « حجة الله » و « ولی الله » اشاره و تصریح کرد: « ولی  الله » به معنای واگذاری امور سیاسی و اجتماعی امت اسلامی و سرپرستی جامعه است اما « حجة الله » یعنی کسی که سخنان او در رابطه با احکام الهی برای بندگان خدا سند باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که خداوند متعال قانون گذار جوامع اسلامی است بیان داشت: القا و انتقال قوانین و احکام الهی به بندگان توسط برگزیدگانی صورت می پذیرد که مورد تأیید خداوند و پیامبراکرم (ص) باشند که بدون شک این برگزیدگان ائمه اطهار(ع) هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به روایتی از انس بن مالک اظهار داشت: رسول الله(ص) در جایی نشسته و امام علی(ع) در حال آمدن به سوی ایشان بودند که ناگهان پیامبر فرمودند « أنا و علی حجة علی أمتی یوم القیامة »./9461/پ202/ب

ارسال نظرات