۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۳۵۵۰۳
آیت الله نورمفیدی:

فرهنگ عفاف و حجاب به شیوه ای اعتقادی نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که مسأله حجاب با اجبار و زور نهادینه نخواهد شد، ادامه داد: فرهنگ عفاف و حجاب باید به شیوه اعتقادی در افراد نهادینه شود.
نماينده ولي فقيه در گلستان

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در مراسم افتتاحیه سایت کانون تخصصی عفاف و حجاب قلعه حسن گرگان، با بیان این که حجاب از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و از دیدگاه قرآن عدم رعایت آن از گناهان کبیره محسوب می‌شود، گفت: دشمنان اسلام درصدد ترویج بی بند باری و از هم گسستن کانون خانواده در نظام اسلامی هستند.

 

امام جمعه گرگان اظهار داشت: فرهنگ عفاف و حجاب یکی از باورهای اصیل دینی است که با شناسایی مرزهای مفهومی حیا، عفاف و حجاب که جان مایه فرهنگ عفاف هستند و نیز ابزار و شیوه های نو، مؤثر و اطلاعات جامعه شناسی و روان شناختی به جامعه تزریق می شود.

 

وی افزایش آمار طلاق و سست شدن بنیان خانواده را یکی از اثرات بدحجابی ذکر کرد و اظهار داشت: بدحجابی با کنار زدن اخلاقیات و تمرکز بر ظواهر و افزایش تنوع‌ طلبی زمینه انحراف را فراهم می‌کند و به تبع آن به تزلزل خانواده منجر می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که یکی از فلسفه های حقیقی وجوب حجاب، حفظ آرامش زن، مصونیت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشیدن به امنیّت اجتماعی با توسعه آن است، خاطرنشان کرد: پوشش دینی، پیام عفت، شخصیت و خداترسی زن مسلمان است و مردان جامعه نه تنها به چنین بانویی چشم طمع نخواهند داشت که او را نیرویی بالفعل در هرچه وسعت بخشیدن امنیت اجتماعی دانسته و نجابتش را می ستایند.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود با بیان این که مسأله حجاب با اجبار و زور نهادینه نخواهد شد، ادامه داد: فرهنگ عفاف و حجاب باید به شیوه اعتقادی در افراد نهادینه شود.

 

وی با بیان این که رفع مسأله بدحجابی در جامعه با برخوردهای قهری اثرگذاری خوبی در جامعه نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید برای مقوله حجاب و عفاف جامعه فکر اساسی کرد و برای معتقد کردن مردم به مسئله حجاب باید ازسوی مدارس شروع شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند یک برنامه ریزی مدون و اصولی است، تصریح کرد: این فرهنگ اسلامی باید با روش های فرهنگی و ارائه راه کارهای جذاب در جامعه فراگیر شود./950/ پ202/ب

ارسال نظرات