۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۵۱۶۲
امام جمعه گرگان:

تروریسم رسانه ای در سوریه جهت کمک به صهیونیسم آشکار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با اشاره به تحولات سوریه گفت: مسائل منطقه ای به خصوص مسائل امروز سوریه گرفتار تروریسم رسانه ای در جهت کمک به صهیونیسم شده است.
نماينده ولي فقيه در گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به تحولات سوریه گفت:
مسائل منطقه ای به خصوص مسائل امروز سوریه گرفتار تروریسم رسانه ای در جهت کمک به صهیونیسم شده است.

 

وی افزود: همچنین رسانه هایی مانند الجزیره و العربیه که با بودجه کشورهای عربی اداره می شوند، متأسفانه به این رسانه ها نیز ملحق شده اند و همه دست به دست هم داده اند تا توطئه علیه سوریه انجام شود.

 

به گفته وی، این رسانه های عربی مسائل سوریه را درگیری های داخلی دولت و ارتش سوریه با مردم مطرح می کنند، اما واقعیت این درگیری ها، چیز دیگری است که در دو جبهه در حال رخ دادن است.

 

امام جمعه گرگان تصریح کرد: متأسفانه این تروریسم رسانه ای در داخل کشور ما نیز اثر گذاشته و برخی قضاوت های غیراساسی در داخل این درگیری های سوریه دارند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آنان که با سوریه مخالفت می کنند، دنبال چیز دیگری هستند، ادامه داد: غربی ها دولت و کشوری را که در مقابل رژیم غاصب اسرائیل می ایستد، حامی حزب الله است و به مردم غزه و فلسطین در برابر مبارک یاری رساند، نمی خواهند.

 

وی با بیان این که آمریکایی ها در پی ساختن خاورمیانه ای همراه با سیاست های خود هستند، خاطرنشان کرد: آنها دولت سوریه را کشوری مزاحم در برابر تحقق سیاست های خود می دانند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که متأسفانه امروز شاهد حمایت های مالی، لجستیکی، نظامی و سیاسی برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه، قطر و عربستان از تروریست های سوری هستیم، گفت: در قضایای حلب 380 نفر از سوی نیروهای ارتش سوریه دستگیر شدند که از این میان 130 نفر افسر عالی رتبه ترکیه، 20 نفر افسر عربی و 40 نفر با ملیت های مختلف در میان دستگیر شدگان بودند.

 

 نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: قطر اگر دلش برای دموکراسی سوریه می سوزد، چرا کمک های مالی و لجستیکی می کند در صورتی که همه روابط رسمی، سیاسی و اقتصادی قطر با سوریه را می دانند و این کشور را حافظ منافع غرب در منطقه می شناسند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که آل سعود وابستگی کاملی به آمریکا دارد و همه ملت های منطقه کاملاً با این مسأله آشنا هستند، ادامه داد: امروز نیروهای القاعده با حمایت همین کشورها در سوریه می تازند.

 

وی همچنین نسبت به جنگ مذهبی در سوریه هشدار داد و گفت: دشمنان در پی ایجاد جنگ میان علویان و سنی ها هستند و حضور نیروهای القاعده نیز با توجه به سوابق ضد شیعی آنها ثابت کننده همین ادعا است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که امرزو 25 میلیون شیعه علوی در کشور ترکیه زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: دولت ترکیه باید مراقب آتش افروزی های خود در سوریه باشد چون ممکن است خود روزی گرفتار این آتش باشد.

 

وی گفت: همه کسانی که دلسوز امت اسلامی هستند این مسأله جنگ مذهبی را به خوبی درک می کنند و معلوم نیست چه می خواهند بر سر این کشور بیاورند و حضور نیروهایی از افغانستان و پاکستان و چچن نیز در سوریه خود جای بحث و بررسی دارد.

 

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن، روز جهانی قدس گفت: در این روز آنچه که از دستمان بر می آید تا به عنوان یک جهاد در کارنامه خود به ثبت برسانیم، حضوری پرشور و یکپارچه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یا جمعه الوداع است تا باعث نجات ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین شود.

 

وی در ادامه سخنان خود به 23 مرداد سالروز پیروزی حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این حادثه بزرگ بسیار پرمعنا بود و درس های خوبی از آن می توان گرفت که اگر امتی استقامت کند و برای رسیدن به هدف، مشکلات را هموار نماید، پیروزی نصیبش خواهد شد، بطوری که کسی باور نمی کرد در آن جنگ 33 روزه، جمعیت قلیل و مؤمن حزب الله در برابر سپاه، لشگر و ارتش همیشه به اصطلاح پیروز اسرائیل، غلبه کند.

 

وی همچنین با تبریک 26 مرداد سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به میهن گفت: ایستادگی و مقاومت آنان، موجب اعتلا و آبروی نظام شد و آنان مردان بزرگی بودند و خدمت بزرگی کردند، به طوری که صبر و استقامت آنان، امروز زبانزد همه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه اول با اشاره به این که حضرت علی (ع) شخصیت بی نظیری در عالم بشریت است و خدا او را ارزانی ملت های جهان قرار داده، افزود: افتخار ما این است که محب امیرالمومنین (ع) و دوستدار خاندان پیغمبر (ص) هستیم.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به بخشی از خطبه 133 امیرالمومنین (ع) از نهج البلاغه گفت: آن حضرت در این خطبه تعبیرات بسیار زیبائی از قرآن داشته اند و قرآن را در وهله اول سخنگویی دانسته اند که هیچوقت خسته نمی شود، در بیان دوم آن حضرت، قرآن بنا و خانه ای است که پایه هایش خراب نمی شود و سومین بیان امام علی (ع) در خصوص قرآن این است که قرآن قدرتی دارد که یارانش هیچ وقت شکست نمی خورند.

 

 وی افزود: اگر می بینیم، امروز وضعیت مسلمانان در جهان به این روز افتاده به این دلیل است که یاور واقعی و اصلی قرآن نبوده ایم و تنها آن را قرائت و یا حفظ کرده ایم ، اما به دستوراتش عمل نکرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهید پیغمبر (ص) را بشناسید، باید ابتدا قرآن را بشناسید، زیرا آنچه در قرآن آمده در وجود رسول خدا کاملا پیاده شده و اگر طالب مقامات معنوی و اخروی و درجات بهشتی هستیم، باید از قرآن بهره لازم را ببریم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: محور و اساس عمل به قرآن توحید است، بطوری که اگر توحید درست باشد، اخلاق، اعمال ما درست می شود و در واقع روح و جان توحید این است که وابستگی انسان از غیرانسان کم شود و انسان موحد یکی، وابستگی به یک چیز، ترس از یک جا داشته باشد و دلش متوجه یک ملجاء و مرجع باشد و آن تنها ذات اقدس الهی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات