۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۰۵۲
آیت الله نورمفیدی:

رسانه ها تقوا و اخلاق را در خود تقویت کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که رسانه ها باید در مسیر سعادت و تعالی نظام اسلامی گام بردارند، گفت: رسانه ها نباید با طرح مسائل حاشیه ای سبب سوء استفاده دشمنان را فراهم کنند.
آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در گلستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران استان با اشاره به اهمیت و ارزش قلم در قرآن کریم‌ گفت: قلم‌ انتقال‌دهنده‌ فکر و فرهنگ‌ به‌ نسل‌های‌ حاضر و آینده‌ و پرده‌گشای‌ راز آفرینش‌ و هدایتگر عقل‌ها و مغزها است.

 

وی افزود: قلم در طول تاریخ، علوم و معارف بشری و الهی را از نسل های بسیار دور و گذشته به نسل های بعد و امروزی منتقل کرد و در آن زمان هایی که هیچ راهی برای انتشار علوم و معارف نداشت، تنها قلم بود که آثار علمی و فرهنگی و دینی گذشتگان را به دیگران منتقل می کرد.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: قرآن به قلم قسم یاد کرد و این ازاین رو بسیار مهم است و مهم تر آن است که این ارزش و این امتیاز در جهت آگاهی مردم همراه با اخلاق مداری استفاده شود چرا که قلم به‌دستان و مطبوعات نقش حساس در جامعه دارند و می‌توانند جامعه را ارتقا دهند یا به ذلت بکشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: وظیفه مهم امروز رسانه های مکتوب این است که مسائل انسانی، اخلاقی و اعتقادی را به صورت صحیح به مردم برسانند و از طرفی مشکلات مردم را در رسانه خود مطرح و به مسؤولان منتقل کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که یکی از وظایف مهم مطبوعات نقد عالمانه مسائل کشور است، اظهار داشت: یک رسانه باید یک نقاد عالمانه باشد و نباید نقد وی متهمانه و با نگاهی بدبین صورت گیرد که در این راستا باید از نظرات و اظهارات کارشناسان اهل فن و متخصص در زمینه های مختلف استفاده شود.

 

امام جمعه گرگان افزود: نقد عالمانه از مسؤولان و مشکلات و مسائل در یک جامعه، در واقع باعث رشد آن جامعه می شود و مطبوعات در زمینه نقد باید در این راستا گام بردارند و اگر قلمی بلغزد و به سوی تخریب و اتهام و دروغ برود نقد عالمانه محسوب نمی شود.

 

وی با بیان این که مسؤولیت یک خبرنگار اجتماعی و ملی است، خاطرنشان کرد: نگاه یک خبرنگار به حرفه خبررسانی باید متفاوت از دیگران باشد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسانه ها باید در چارپوب قوانین نظام اسلامی حرکت کنند، افزود: اگر قلم و خبرنگار از این چارچوب خارج شود تأثیرگذاری نخواهد داشت.

 

آیت الله نورمفیدی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین رسالت خبرنگاران دانست و خاطرنشان کرد: این فریضه دینی از سوی رسانه ها می تواند، تأثیرات زیادی بر اصلاح روند جامعه داشته باشد.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر آنجا که کار خوب انجام می شود، تشویق و یا به وسیله همان رسانه چنانچه خلاف و فسادی رخ می دهد، بیان شود، مسأله امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است.


آیت الله نورمفیدی با بیان این که عمل به معروف می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی جامعه باشد، خاطرنشان کرد: بیان منکر نیز می تواند، جلوی بسیاری از فسادها و بی اخلاقی ها را بگیرد.

 

وی با بیان این که آزادی بیان در مطبوعات رشد امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: یک رسانه زمانی می تواند آزادی بیان داشته باشند که ابتدا خود امر به معروف و نهی از منکر را به درستی بشناسند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان رعایت اخلاق در رسانه ها را امری بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها در جامعه اسلامی باید اخلاق و تقوا را در اولویت برنامه های خود قراردهند.

 

وی با تأکید براین که رسانه ها باید در مسیر سعادت و تعالی نظام اسلامی گام بردارند، گفت: رسانه ها نباید با طرح مسائلی حاشیه ای سبب سوء استفاده دشمنان را فراهم کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات