۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۹۷۱
در ریاض؛

مراسم افطار مشترک شیعیان و اهل سنت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افطار مشترک شیعیان و اهل سنت عربستان با حضور جمعی از نویسندگان، فرهنگیان و فعالان بخش رسانه در هتل فورسیزون پایتخت این کشور برگزار شد.
افطاري

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، مراسم افطار مشترک شیعیان و اهل سنت عربستان با حضور جمعی از نویسندگان، فرهنگیان و فعالان بخش رسانه شیعه و سنی در ریاض پایتخت این کشور برگزار شد.
 
شخصیت های برجسته شیعه و سنی عربستان هدف از این مراسم که با عنوان «نه! به فتنه مذهبی» برگزار شد را تقریب پیروان مذاهب مختلف اسلامی، مبارزه با فتنه های مذهبی و تلاش برای تحکیم وحدت ملی عنوان کردند.
 
این مراسم در هتل فورسیزون ریاض عربستان برگزار شد و حاضران در فضایی آرام و دوستانه به تبادل آرا و نظرات خود پرداخته و ابراز امیدواری کردند که برگزاری چنین جلساتی به ریشه کن شدن فتنه های مذهبی و تحکیم وحدت و برادری منجر شود.
 
عبدالعزیز العمران، مسؤول برگزاری این نشست گفت: پس از آنکه فتنه های مذهبی در روزهای گذشته در عربستان گسترش یافت، به این نتیجه رسیدیم که جلسه افطاری را با حضور برادران شیعه و سنی برگزار کنیم.
 
وی افزود: می خواستیم به همگان اعلام کنیم که همه ما برادر هستیم و در انسانیت و اسلام و شهروندی شریکیم و تفرقه را رد کرده و از وحدت اسلامی دفاع می کنیم. حضور گسترده و فعال مهمانان نشان داد که روحیه برادری بر سایر امور تفوق دارد.
 
برگزاری مراسم افطار مشترک شیعیان و اهل سنت عربستان در ریاض با استقبال گسترده مردم مواجه شد و فعالان پایگاه های اجتماعی با استقبال از این مراسم بر لزوم ادامه چنین جلساتی تاکید کردند./980/ب901/ک 
ارسال نظرات