۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۹۲۳
استاد حوزه علمیه خوزستان:

خبرنگار و رسانه بدون تحلیل مورد توجه قرار نمی گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوزستان تحلیل درست و درک صحیح اخبار را یکی دیگر از ویژگی‌های خبرنگار موفق بیان کرد و افزود: خبرنگاری که خود از مسایل، تحلیل درست نداشته باشد و تنها به شنیدن اخبار و درج مطالب بسنده کند به طور یقین مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
حجت الاسلام حسيني منش ، امام جمعه الوارگرمسيري

 

حجت الاسلام محمد جواد حسینی منش، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با تقدیر و تشکر از همه خبرنگاران به ویژه خبرنگاران خبرگزاری رسا در جنوب غرب کشور، کار تبلیغ دین و ارسال معارف اسلامی به جامعه را نقش بی بدیل اصحاب رسانه دانست و اظهار داشت: رسانه های اسلامی ایران باید با همه توان معارف و آموزه های قرآنی را در سطح کشور منتشر کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی الوار گرمسیری در ادامه تصریح کرد: مجموعه های گوناگون رسانه ای باید از ظرفیت های موجود جهانی برای پیشبرد اهداف حق طلبانه و حقیقت جویانه استفاده کرده و با استفاده از ابزارهای روز مردم را با فرهنگ فریب معابانه غرب آشنا کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات خبرنگار اسلامی، گفت: اشراف و آگاهی خبرنگار به وظایف محول شده به خود، دارا بودن روحیه حق طلبی و حقیقت یابی و بیان مطالب مطالبق با واقعیات روز زمانه و دارا بودن روحیه جهادی، از خصوصیات خبرنگاری است که اسلام به آن تأکید کرده است.

وی امانت‌داری در کسب اخبار را یکی از رسالت‌های خبرنگاران ذکر کرد و گفت: خبرنگاران باید در کسب اخبار درست و امانت‌داری نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا در بین جوامع، امین و مورد اعتماد پذیرفته شوند.

امام جمعه الوار گرمسیری تحلیل درست و درک صحیح اخبار را یکی دیگر از ویژگی‌های خبرنگار موفق بیان کرد و افزود: خبرنگاری که خود از مسایل، تحلیل درست نداشته باشد و تنها به شنیدن اخبار و درج مطالب بسنده کند به طور یقین مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که خبرنگار چشم و گوش مردم است، بیان داشت: خبرنگار باید با استفاده از ویژگی‌های خدادادی و نیز خصوصیاتی که در دوره آموزشی دیده به کشف حقیقت‌ها بپردازد و آن را در کمترین زمان به مخاطبان خود برساند.

وی دارا بودن روحیه جهادی از سوی خبرنگاران را امری مهم و ضروری دانست و بیان داشت: شاخصه هر انسان بزرگ، روحیه جهادی است و اگر خبرنگاران شغل خود را جهاد فی سبیل الله و مبارزه با استکبار جهانی بدانند، به خوبی از عهده مسؤولیت خود که همان بیان معارف و آموزه های ناب اسلامی و تبیین دسیسه های دشمنان برای جامعه است، بیرون خواهند آمد.

حجت الاسلام حسینی منش، یکی دیگر از مهم ترین فعالیت های رسانه ای نظام اسلامی ایران را تبیین و معرفی فعالیت و اقدام های حوزه های علمیه به جامعه دانست و تأکید کرد: مهم ترین کاری که رسانه های نظام اسلامی می توانند انجام دهند تبیین فعالیت و اقدام های حوزه به جامعه و بحث اعتماد سازی و روابط صمیمانه با یکدیگر است./9465/302/ع

 

ارسال نظرات