۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۷۲۱
آیت الله شبستری:

عدالت اجتماعی در سایه توجه مسلمانان به وضعیت یکدیگر محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که عدالت اجتماعی ریشه در مفاهیم متعالی اسلام دارد و تنها در سایه توجه مسلمانان نسبت به وضعیت یکدیگر محقق خواهد شد، اظهار کرد: ستاد دیه استان باید با ترویج فرهنگ یاری، جامعه را هر چه بیشتر و بهتر در جهت معنویت و احساس مسؤولیت نسبت به افراد بی‌بضاعت سوق دهد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، شب گذشته در مراسم جشن گلریزان تبریز برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی اظهار داشت: پرداخت دیون زندانیانی که به دلیل بدهی مالی گرفتار شدند، یک وظیفه اجتماعی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

وی با بیان این‌که رسیدگی به مشکلات نیازمندان از ارج و ارزش بالایی برخوردار است، تصریح کرد: این امر افزون بر خشنودی همنوعان، از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر نیز بی‌شک جلوگیری می‌کند، البته از دیدگاه مبانی اسلامی و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت اهمیت کمک به مسلمان نیازمند مورد تاکید قرار دارد.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی برای ادای تکالیف اجتماعی است، گفت: در دعاهای این ماه بر ادای دین و آزادی گرفتاران و کسانی که در بند و اسیر هستند، تاکید فراوانی شده که نشان از اهمیت آن داشته و عمل به ادعیه موجب اجابت آنها می‌شود.

 

وی افزود: بخشی از کمک‌ها می‌تواند در قالب ضمانت وام زندانی نیازمند باشد که باید در این زمینه افراد خیر اهتمام کنند، متاسفانه افراد زیادی هستند که به دلیل جرائم غیرعمدی مانند تصادف زندانی شده و توان پرداخت دیه خود را ندارند، بی شک ‌اقدام خیرخواهانه مردم در کمک به این زندانیان می‌تواند به بهتر شدن وضعیت زندگی آنان کمک کند.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که عدالت اجتماعی ریشه در مفاهیم متعالی اسلام دارد و تنها در سایه توجه مسلمانان نسبت به وضعیت یکدیگر محقق خواهد شد، اظهار کرد: ستاد دیه استان باید با ترویج فرهنگ یاری، جامعه را هر چه بیشتر و بهتر در جهت معنویت و احساس مسؤولیت نسبت به افراد بی‌بضاعت سوق دهد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برگزاری جشن گلریزان در ماه رمضان همه ساله با نتایج خوب اجتماعی و فرهنگی همراه بوده است، گفت: رسیدگی به مشکلات گرفتاران و نیازمندان نباید تنها در ایام خاصی از سال محدود شود، افزون بر این‌که بایستی برای کاهش زندانیان جرائم مالی و غیرعمد، پیشگیری‌های لازم صورت گیرد.

 

آیت الله مجتهدشبستری در پایان بر بهره مندی مردم از ظرفیت‌های ماه رمضان تأکید کرد و گفت: باید از تک تک لحظات این ماه نهایت استفاده را در جهت تقرب به درگاه ربوبی کرد، چرا که درهای رحمت و مغرفت الهی در ماه ضیافت الهی به روی همگان گشوده شده است.

 

همچنین حجت الاسلام محرمی، رییس ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در طول سال گذشته پرداخت./935/پ202/ب

ارسال نظرات