۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۱۹۷
آیت الله شفیعی:

حضرت خدیجه مشکلات مردم روزگار خود را حل و فصل می کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با بیان این که حضرت خدیجه از جمله بانوانی بود که مشکلات مردم روزگار خود را حل و فصل می کرد، گفت: در زمان جاهلیت کسانی که توانایی در حل مشکلات مردم داشتند گنبدی با پرچم سبز بر بام خانه ها می گذاشتند که منزل حضرت خدیجه از جمله این خانه ها بود.
آيت الله شفيعي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مسجد آیت الله شفیعی، با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه در دهمین سال بعثت پیامبراکرم(ص)، بیان داشت: حداقل وظیفه ای که در قبال این شخصیت بزرگ اسلام می توان انجام داد، ایراد منبری در رابطه با شخصیت ایشان است.

وی با بیان این که حضرت خدیجه از جمله بانوانی بود که مشکلات مردم روزگار خود را حل و فصل می کرد، گفت: در زمان جاهلیت کسانی که توانایی در حل مشکلات مردم داشتند گنبدی با پرچم سبز بر بام خانه ها می گذاشتند که منزل حضرت خدیجه از جمله این خانه ها بود.

مدرس درس خارج حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: مردان و زنان عرب در زمان جاهلیت برای حل مشکلات خود و مشورت به منزل ایشان می رفتند و مطالب خود را می گفتند.

آیت الله شفیعی با تأکید بر این که حضرت خدیجه بانوی با عفت، عاقل، مدبر، دارای حکمت و با نجابت بود، تصریح کرد: هر چه را از صفات اخلاقی و انسانی بگویم این بانوی بزرگ داشته و بالاتر از آنها نیز بوده است.

 وی با اشاره به این که حضرت خدیجه در کنار شخصیت علمی و اجتماعی خود از شخصیت اقتصادی و مالی ارزنده ای برخوردار بود، عنوان داشت: در جریان کار بازرگانی پیامبراکرم(ص) از اموال این بانو، حضرت خدیجه متوجه دو موضوع بسیار مهم، نخست افزایش چشم گیر سود تجارت حضرت محمد مصطفی(ص) و دوم کرامات ایشان در سفر به شام شدند.

 آبت الله شفیعی اضافه کرد: پس از ازدواج این بانوی مکرمه با پیامبراکرم(ص)، ایشان تمام ثروت خود را در راه گسترش اسلام فدا کردند.

 وی در زمینه اندازه ثروت حضرت خدیجه خاطرنشان ساخت: در تاریخ نقل می شود که ایشان، صد هزار شتر و ده هزار گوسفند داشتند که باید گفت پرسش هایی در اندازه این ثروت مطرح می شود که آیا مکان، خوراک و مال این همه ثروت چگونه تأمین می شود اما در اصل متمکن بودن مالی حضرت خدیجه شکی نیست.

 آیت الله شفیعی با بیان این که این ارقام و اعداد ثروت خدیجه یا از سوی دشمنان و یا دوستان نادان نوشته شده است، گفت: شاید برخی ها به خیال این که نوشتن این همه تعداد شتر و یا گوسفند فضیلتی برای این بانو است که  البته درباره میزان مال ایشان به تاریخ انتقاد است.

 وی در پایان سخنانش با بیان این که تمام نسل پیامبراکرم(ص) از حضرت خدیجه کبری است، گفت: حاصل ازدواج ایشان با حضرت محمد مصطفی(ص)، شش فرزند است که عبارتند از دختران: زینب، ام کلثوم، رقیه و فاطمه زهرا(س) و پسران: قاسم و عبدالله هستند./9463/پ202/ب

ارسال نظرات