۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۰۹۶
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(9)؛

آیت الله موسوی جزایری: پیمودن راه اهل بیت نیازمند راهنمایی گرفتن از مجتهد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که دریافت معارف و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مستلزم وجود یک مجتهد و معلم خبره است بیان داشت: عدم کسب اطلاعات صحیح از معارف اهل بیت(ع) راه را برای ورود شیطان و پلیدی ها مهیا می کند.
آيت الله موسوي جزايري در سلسله مباحث ولايت، با سحرخيزان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در نهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، به مضمون «اَلسَّـلامُ عَلَى الدُّعاهِ اِلَى اللهِ، وَالادِلاّءِ عَلى مَرْضاتِ اللهِ، وَالْمُسْتَقِرّینَ فى اَمْرِ اللهِ، وَالتّآمّینَ فى مَحَبَّهِ اللهِ، وَالْمُخْلِصینَ فـى تَوْحیدِ اللهِ » اشاره و به تبیین « وَالادِلاّءِ عَلى مَرْضاتِ اللهِ » پرداخت و گفت: انبیاء و ائمه اطهار (ع) علاوه بر ارشاد و راهنمایی مردم بر « مرضات الله » که همان سلوک و اعمال بشر است نیز نظارت می کنند.

 رییس شورای حوزه علمیه خوزستان به محورهای رضایت خداوند متعال اشاره و تأکید کرد: ترک گناهان کبیره و صغیره، عدم انجام اشتباه، ترک مکروهات و انجام مستمر مستحبات سبب تحقق خشنودی خداوند و تکمیل مرحله به مرحله ایمان حقیقی می شود.

 استاد عالی حوزه علمیه خوزستان عدم جدایی از معارف و تعالیم اهل بیت(ع) را راه صحیح ایمان حقیقی دانست و گفت: وفق دادن خود بر ارشادات و رهنمودهای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب تحقق بالاترین درجه ایمان که همان توحید خالص است، می شود.

 مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه به تبیین آفت های ایمان حقیقی و توحید خالص پرداخت و گفت: گاهی فرا می رسد که حقیقت و آرزوهای قلبی با یکدیگر آمیخته می شوند، این موضوع می تواند مقدمه ای برای قدم نهادن در انحراف و گمراهی باشد.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که دریافت معارف و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مستلزم وجود یک مجتهد و معلم خبره است بیان داشت: عدم کسب اطلاعات صحیح از معارف اهل بیت(ع) راه را برای ورود شیطان و پلیدی ها مهیا می کند؛ بنابراین ورود در این عرصه بدون وجود یک مجتهد تمام عیار و مربی متعهد امکان پذیر نیست.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که عدم تبعیت از اهل بیت(ع) انسان را از برخورداری معارف این بزرگواران محروم می سازد، گفت: تواضع، تقوا و جلب رضایت خداوند از ملزومات اصلی ایمان حقیقی است و توهم در راه کسب معرفت الهی، تکبر، تبعیت از شیطان و عدم پیروی از معارف اهل بیت(ع)  سبب طی کردن گمراهی و بطالت است.

 آیت الله موسوی جزایری با بیان این که صعود مقام معرفت الله سبب افزایش ایمان و تواضع می شود خاطرنشان ساخت: هرچه ایمان حقیقی و تواضع بالا باشد، موجب کسب رضایت الهی خواهد شد و این خود یعنی گام نهادن در مسیر توحید و تقوا.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان انحراف از راه اهل بیت (ع) را بسیار خطرناک و پلید عنوان کرد و اذعان داشت: در مسیر کسب معارف و ارزش های اهل بیت(ع) باید توسط استاد و مجتهدی تربیت شویم که خود در راه معارف اهل بیت(ع) ذوب شده باشد؛ چراکه بدون مجتهد و استاد برای فراگیری معارف و ارزش های اهل بیت(ع) گرفتاری در چنگال های زهرآگین شیطان و پلیدی ها را به همراه دارد./9461/پ202/ع

ارسال نظرات