۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۳۶۵۲

اجرای 14 برنامه در زمینه عفاف و حجاب در دانشگاه تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرامور فرهنگی دانشگاه تبریز گفت: 14 برنامه در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به همت امور فرهنگی و فعالیت­های فوق برنامه دانشگاه تبریز اجرایی شده است.
عفاف و حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی گفت: در سال تحصیلی 91-90 طبق آمار مندرج در درگاه فرهنگی دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم 465 هزار نفر در برنامه های فرهنگی این دانشگاه حضور داشتند. این آمار بیانگر آن است به طور میانگین حضور هر نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز در برنامه های حوزه فرهنگی 24 مورد بوده است.

 

وی با بیان اینکه درسال تحصیلی 91-90، 825 عنوان برنامه مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری در دانشگاه تبریز به اجرا در آمده است، خاطرنشان کرد: این تعداد برنامه توسط خود مدیریت فرهنگی و فعالیت­های فوق برنامه، انجمن­های علمی، کانونهای فرهنگی و هنری، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و هیئت شهدای گمنام دانشگاه تبریز به اجرا درآمده است.

 

حجت الاسلام حمیدی به برگزاری 27 مسابقـه مختلف کتابخوانی با هـدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترویج آموزه­های دینی و تبیین شخصیت بلند و معنوی معصومین (ع) برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه اشاره کرد و گفت: شش هزار و 373 نفردر این برنامه­ها از جمله مسابقات حفظ خطبه غدیر، مسابقه حفظ خطبه فدکیه، مسابقه کتابخوانی قیام امام حسین (ع)، مسابقه زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) مسابقه تذکر لسانی و مقاله نویسی شرکت کرده اند.

 

مدیر امور فرهنگی و فعالیت­های فوق برنامه دانشگاه تبریز به تولید 18 اثر از جمله نرم­افزارهای مختلف به عنوان آثار فرهنگی در عرصه­های مختلف اشاره و یادآور شد: در زمینه حوزه عفاف و حجاب 14 برنامه در دانشگاه توسط مدیریت امور فرهنگی و فعالیت­های فوق برنامه دانشگاه تبریز اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این دانشگاه به منظور نهادینه ساختن فضای آزاداندیشی، نقد و گفتگوی سازنده و تاکید بر حق آزادی بیان و همچنین ایجاد فرصت­های فراگیر مهارتهای روزنامه­نگاری و ارتقای سطح دانش عمومی و تخصصی دانشگاهیان 53 نشریه دانشجویی دارای مجوز هستند.

 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست­های دانشگاه تبریز زمینه­سازی رشد خلاقیت­های فرهنگی دانشجویان، ساماندهی خواسته­ها و تلاش­های خودانگیخته فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویی و حمایت و هدایت این گروه از فعالیت­ها در جهت نیل به ارزش های متعالی اسلامی و ایرانی می باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا 15 کانون فرهنگی هنری در زمینه­های مختلف فعالیت می­ کنند.

 

حجت الاسلام حمیدی گفت: این دانشگاه در اولین ارزیابی دانشگاهها در سال تحصیلی 90-89 که توسط دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم به ­رغم فقدان درج 217 عنوان برنامه از طرف دانشگاه در پورتال در گروه دانشگاههای بزرگ (گروه یک) در بین 10 دانشگاه این گروه قرار گرفته که کارنامه رسمی از طرف دفتر نظارت و ارزیابی ارایه شده است./935/د102/ب

ارسال نظرات