۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۹۱۲
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی؛

آغاز اردوی زیارتی طلاب خسروشاه به مشهد مقدس

خبرگزاری رسا ـ طلاب مدرسه علمیه خواهران خسروشاه در آستانه ماه مبارک رمضان به شهر مشهد مقدس اعزام شدند.
طلاب خواهر

 

حجت الاسلام علی خدیوی، تولیت مدرسه علمیه خواهران شهرستان خسروشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طلاب این مرکز علوم دینی در قالب اردوی زیارتی و فرهنگی در آستانه ماه مبارک رمضان عازم شهر مقدس مشهد شدند.

 

وی ادامه داد: اساتید و طلاب اعزامی ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) در جلسات اخلاقی و عقیدتی و همچنین مسابقات فرهنگی و کارگاهی شرکت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که حوزه علمیه خواهران خسروشاه سال گذشته مجوز راه‎‌اندازی و پذیرش طلبه را گرفته است، گفت: این منطقه که در نزدیکی مرکز استان قرار دارد، همواره مهدپرورش علما و اندیشمندان بزرگ دینی بوده است، از این رو راه‌اندازی این مدرسه علمیه ضروتی مهم به نظر می رسید.

 

جشنواره فرهنگی هنری نماز و نیایش در عجب‌شیر برگزار می‌شود 

فرهاد جبارپور، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نماز و نیایش در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: نخستین جشنواره فرهنگی هنری نماز و نیایش با هدف تعمیق ارزشهای دینی و مذهبی در جامعه و ترویج بیش از پیش فرهنگ متعالی نماز در میان جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این‌که جشنواره در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و شعر و با گستره منطقه‌ای برگزار می‌شود، افزود: جشنواره فرهنگی هنری نماز و نیایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، انجمن ادبی وطن و انجمن خوشنویسی این استان برگزار خواهد شد.

 

جبارپور آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را بیستم شهریورماه سالجاری عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را در رشته‌های هنری ذکر شده به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 6231003 0422 تماس حاصل کنند.

 

از ورود بانوان بدحجاب به دادگستری آذربایجان شرقی جلوگیری می‌شود

حجت الاسلام مالک اژدرشریفی، رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در جمع بانوان شاغل در دادگستری استان، با تاکید بر اینکه در میان مراجعان به دادگستری استان باید موضع حجاب و عفاف توسعه یابد، اظهار کرد: به کسانی که قداست دستگاه قضایی را درک نکرده و درصدد آلوده کردن این مکان به علت رعایت نکردن حجاب و عفاف باشند، اجازه ورود داده نخواهد شد.

 

وی با اشاره به قداست دادگستری و لزوم رعایت شئون اسلامی از جمله حجاب و پوشش لازم از سوی مراجعه کنندگان، گفت: ما در زمینه رعایت حجاب و پوشش اسلامی کارکنان و کارمندان دادگستری مشکلی نداریم و در این رابطه موفق بوده‌ایم و در حال حاضر سعی داریم این امر را به مراجعه کنندگان تسری دهیم.

 

حجت الاسلام شریفی با ابراز خرسندی نسبت به نوع پوشش و حجاب بانوان شاغل در دادگستری استان، از حجاب و عفاف بانوان اداری و قضایی شاغل به‌عنوان اسوه و نمونه برای بانوان شاغل در دیگر ادارات و سازمان‌ها یاد کرد.

 

وی گفت: وقتی از بدحجابی و بی‌عفتی صحبت می‌شود طرف صحبت فقط خانم‌ها نیستند، بلکه آقایانی هم هستند که با پوششی بسیار نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند و دچار بی‌عفتی هستند که با آنها باید به شکل شایسته‌ای مقابله شود.

 

نمایشگاه قرآن و محصولات فرهنگی در عجبشیر گشایش یافت 

در این نمایشگاه که در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان و با هدف ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه ترتیب یافته، صدها عنوان کتاب با موضوعات دینی و قرآنی به نمایش گذاشته شده است.

 

ایجاد فضای رقابتی سالم برای تولید آثار فاخر در حوزه علوم قرآنی جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است که از بیست و هشتم تیر تا هفتم مرداد ماه سالجاری در مسجد جامع عجب‌شیر میزبان عموم علاقه‌مندان به علوم و معارف قرآنی خواهد بود.

 

گفتنی است، کتب عرضه شده در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف به فروش می‌رسند./935/د101/ب

 

ارسال نظرات