۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۸۱۷
وزیر ارشاد:

تجلیل علما و اندیشمندان از اولویت‌های وزارت ارشاد است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و بزرگداشت علما، اندیشمندان و شخصیت‌ها را از اولویت‌های وزارت ارشاد عنوان کرد و از هنرمندان خواست در قالب هنر مراحل زندگی بزرگان کشور را به تصویر بکشند.
وزير ارشاد


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، سید محمد حسینی در نشست با اعضای کنگره و بزرگداشت آیت‌الله سید علی قاضی گفت: برای معرفی فرهنگ اصیل و غنی اسلامی _ ایرانی ابتدا باید بزرگان و اندیشمندان کشور را که الگویی وارسته هستند به جامعه معرفی کرد.

 

وی سیر و سلوک، تربیت شاگردان فراوان، تفسیر آیه به آیه قرآن، تاثیرگذاری در فقه و تفسیر و سرودن شعر به زبان عربی را از ویژگی‌های این عالم وارسته برشمرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از برگزاری کنگره آیت‌الله قاضی در 17 و 18 آبان ماه جاری در تبریز خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با جمع‌آوری مطالب و آثار گوناگون درباره شخصیت این عالم، هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی وی به جامعه معرفی شود.

 

حسینی همچنین به سخنان بزرگان و علما درباره شخصیت آیت‌الله سیدعلی قاضی اشاره کرد و گفت: امام خمینی‌(ره) درباره شخصیت وی فرمودند که قاضی کوهی از عظمت و مقام توحید بود.

 

وی نگاه به چهره عالم را بر اساس احادیث و روایات، عبادت عنوان کرد و اظهار داشت: آن معنویت و وارستگی که در علما وجود دارد باعث رهایی و حل بسیاری از مشکلات می‌شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بزرگان، اندیشمندان و علمای یک دیار شناسنامه آن سرزمین به حساب می‌آیند، تاکید کرد: نباید بزرگداشت‌ها به یک کنگره و نشست اکتفا شود بلکه باید اینگونه مراسم، دستمایه‌ای برای کارها و فعالیت‌های بعدی در شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی بزرگان قرار گیرد.

 

حسینی گفت: آثار فقهی ،فلسفی، تفسیری، کتب، سروده‌های آیت‌الله قاضی احیاء و با چاپ و در اختیار قرار دادن آنها هرچه بیشتر این شخصت به جامعه معرفی می‌شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: با احیای آثار، جمع‌آوری مطالب و مقالات گوناگون درباره شخصیت آیت‌الله قاضی می‌توان مجموعه‌ای کامل را در موزه‌ای برای استفاده نسل امروز و آینده فراهم کرد.

 

وی اضافه کرد: بر این باوریم آشنایی هرچه بیشتر جوانان با ابعاد شخصیتی اندیشمندان و بزرگان و دانستن رمز و راز موفقیت و زندگی آنها، این قشر بیشتر به علم‌آموزی و دانش ترغیب و تشویق خواهند شد.

 

حسینی گفت: قرار دادن آثار این بزرگان در فضای مجازی باعث می‌شود عده بیشتری بتوانند از این منابع استفاده کنند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر انجام اقدامات ایجابی و فرهنگ‌سازی درباره معرفی و شناخت اندیشمندان و بزرگان در کشور برای معرفی آنها به همگان تاکید کرد.

 

براساس این گزارش، کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی آبان ماه امسال همزمان با یکصد و چهل و هشتمین سالگرد ولادت آن عالم فرزانه با حضور اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار خواهد شد./935/د102/ب

ارسال نظرات