۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۳۳۴
آیت‌الله علوی گرگانی خواستار شد؛

تلاش جدی مسؤولان میراث فرهنگی برای حراست از تمدن اسلامی و ایرانی

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این که در نقاط مختلف کشور مواریث اسلامی بسیار وجود دارد، افزود: حفاظت و حراست از این اماکن ارزشمند نزد خداوند دارای ثواب خواهد بود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، امروز در دیدار معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، حفظ و نگهداری از مواریث فرهنگی کشور را امری ضروری دانست و گفت: مسؤولان این حوزه باید برای حراست از تمدن اسلامی و ایرانی که نشان دهنده هویت یک ملت است، تلاش کنند.

 

وی با اشاره به این که در نقاط مختلف کشور مواریث اسلامی بسیاری وجود دارد، افزود: حفاظت و حراست از این اماکن ارزشمند نزد خداوند دارای ثواب خواهد بود.

 

آیت الله علوی گرگانی، مساجد جامع بلاد اسلامی را اماکن ارزشمند تاریخی کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ابنیه ها که جزء میراث دینی و فرهنگی محسوب می شوند بیشتر نگهداری صورت گیرد.

 

این استاد سطح عالی حوزه علمیه در پایان شهر استراباد را طی قرون اسلامی به عنوان پایگاه مؤمنان ذکر و این شهر را شهری اسلامی عنوان کرد.

 

معاون میراث‌ فرهنگی گلستان نیز در این دیدار به مرمت مسجد جامع گرگان اشاره کرد و روند زمانی مرمت این مسجد را مناسب ارزیابی نمود و از اتمام این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد.

 

کاوندی اظهار کرد: مرمت این مسجد تاریخی که از اوایل سال جاری آغاز شده، هم‌اکنون در مراحل پایانی کار قرار داشته و در مرحله مرمت سنگ فرش محوطه مسجد است.

 

وی اضافه کرد: بخش‌های دیگر این طرح که در ماه‌های گذشته انجام شده شامل مرمت کتیبه‌ها، استحکام بخشی و طراحی حوض بوده است.

 

معاون میراث‌ فرهنگی گلستان افزود: این مسجد از نوع مساجد چهار ایوانه و متعلق به دوران سلجوقی است که در دوره‌های صفوی و افشاری مورد مرمت قرار گرفته و به شماره 181 در فهرست آثار ملی ثبت شده است./950/پ102/ج

ارسال نظرات