۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۲۰۶
امام جمعه اردبیل:

فلسفه بعثت انبیا در مسأله مهدویت نهفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که فلسفه بعثت انبیا، ولایت، امامت و حتی قیام عاشورا در مساله مهدویت نهفته است، گفت: دشمنان به دنبال تخریب چهره حقیقی مهدویت و القای خشونت در ظهور منجی آخر الزمان هستند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جشن انتظار و مهدویت اظهار داشت: هراس دشمنان از صدور انقلاب اسلامی، به واسطه صدور فرهنگ مهدویت، امید و انتظار به دیگر ملت های آزاده جهان است.

 

وی با تاکید بر این‌که فرهنگ مهدویت با منافع نظام سلطه و کفر منافات دارد، تصریح کرد: رسانه‌های غربی با راه‌اندازی شبهات و القائات ضاله به دنبال انحراف افکار عمومی جهانیان نسبت به حقیقت موعود آخرالزمان هستند، از این رو به فرقه‌سازی و ترویج عرفان‌های کاذب روی آورده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که دشمنان به دنبال تخریب چهره حقیقی مهدویت و القای خشونت در ظهور منجی آخر الزمان هستند، گفت: تمام ادیان الهی به ظهور منجی اعتقاد دارند؛ اما اعتقاد اسلام و شیعه نسبت به مهدی(عج) حقیقتی است که دشمنان به دنبال کتمان آن هستند.

 

عضو خبرگان رهبری هجمه‌های فرهنگی، عقیدتی، رسانه ای و تبلیغی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: اگر امروز شاهد الگو شدن ملت بصیر، مؤمن و مقاوم ایران برای تمام ملت‌های آزادیخواه دنیا هستیم، بایستی علت آن را در مبانی رفتاری و ارزشی آن جستجو کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که ظهور منجی جوابگوی نیازهای معنوی، دنیوی و به ویژه فطرت بشری خواهد بود، گفت: فلسفه بعثت انبیا، ولایت، امامت و حتی قیام عاشورا در مساله مهدویت نهفته است، بر اساس احادیث و روایات اگر یک روز هم از آخر دنیا باقی بماند، خداوند آن روز بزرگ را آنقدر طولانی می کند تا با ظهور حضرت قائم عدالت بر زمین گسترده شود.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این که بشر تشنه جدا شدن از عالم خاکی است تا قلبش و آستانه آرزوهایش وسیع تر شود، افزود: بشر باید با امید زندگی کند و سفره های گسترده این جهان فراتر از نظام مادی و شأن میهمانی خدا بوده و اسباب تسکین تمام دردهای بشری ، انبیا و اولیای الهی است.

همچنین مسعود گنجی، رییس دانشگاه محقق اردبیلی در سخنانی با تاکید بر تبیین مبانی عالی مهدویت به نسل جوان جامعه به ویژه دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه مسؤولیت سنگینی در عملیاتی کردن دکترین مهدویت در جهان برعهده دارد./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات