۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۱۵۰

ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در اردبیل اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) ویژه برنامه‌های مختلف مذهبی، آموزشی، فرهنگی و هنری در سراسر استان اردبیل برگزار خواهد شد.
امام زمان
 
حجت‌الاسلام رضا مرادی، رییس ستاد گرامیداشت نیمه شعبان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل به تشریح ویژه‌ برنامه‌های این ستاد در سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت قائم آل محمد(عج) در استان اردبیل پرداخت.
 
وی با بیان این‌که محور اصلی و مخاطب ویژه برنامه‌های نیمه شعبان قشر جوان، دانش‌آموزان و دانشجوان خواهند بود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی برنامه های پیش بینی شده در بخش‌های مختلف مذهبی، آموزشی، فرهنگی و هنری ارتقای بینش مهدوی مخاطبان است.
 
حجت الاسلام مرادی پاسخگویی به شبهات مهدوی و همچنین مقابله منطقی و استدلالی با عرفان‌های کاذب و نوظهور را از دیگر اهداف این برنامه‌ عنوان کرد و افزود: سعی شده با خلاقیت و ابتکار عمل جاذبه‌های لازم برای آشنایی نسل جوان با حقایق و مبانی ارزشمند مهدوی فراهم شود.
 
وی برگزاری گفتمان‌های دینی در سراسر مساجد استان، دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه برای حضور در جمع جوانان، برگزاری جشن‌های میلاد با هدف ترویج نشاط معنوی در مساجد، نورافشانی در شب میلاد و پخش گل و شیرینی را از برنامه های ستاد بزرگداشت اعیاد شعبان در این استان برشمرد.
 
رییس ستاد گرامیداشت نیمه شعبان استان اردبیل از برگزاری راهپیمایی بزرگ استقبال از ظهور همزمان با روز میلاد حضرت مهدی(عج) خبر داد و اظهار داشت: این همایش مردمی که اقشار مختلف و خانواده‌های اردبیلی حضور خواهند داشت، با اجرای برنامه‌های جنبی نیز همراه خواهد بود.
 
حجت الاسلام مرادی همچنین از گشایش نخستین نمایشگاه « مهدویت » با هدف معرفی امام زمان و فلسفه ظهور و امام زمان شناسی در نگارخانه خطایی اردبیل خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 250 قطعه بنر در خصوص مباحث مهدویت و مسائل پیرامونی آن در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار گرفته است.
 
رییس ستاد گرامیداشت نیمه شعبان استان اردبیل ادامه داد: این نمایشگاه که تا نیمه شعبان برپا خواهد بود، قطعات علمی و قابل تامل در حوزه مباحث مهدویت و ظهور امام عصر (عج) را مطرح کرده که نظر هر بازدید‌کننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند.
 
وی ارتقای معرفت دینی و مهدوی در جامعه و نگاه عقلانی به این حوزه را از اهداف کلی نمایشگاه دانست و تصریح کرد: منابع ارزشمند و معتبری در این نمایشگاه جمع‌آوری شده تا کامل‌ترین اطلاعات در خصوص مهدویت و انتظار به علاقه‎‏مندان ارائه شود./935/پ203/ب
ارسال نظرات