۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۹۵۳
دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت:

۱۸ کشور جهان با ارائه مقاله در همایش هشتم دکترین مهدویت حضور دارند

خبرگزاری رسا ـ دبیر هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: این همایش با حضور ارائه کنندگان مقالات از 18 کشور جهان برگزار می شود که 95 مقاله داخلی و 85 مقاله خارجی با موضوع هنر زمینه ساز ارائه خواهد شد و در مجموع ، 45 مقاله فرصت بررسی در کمیسیون های تخصصی را خواهند داشت.
نشست خبري هشتمين همايش بين المللي دکترين مهدويت
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع هنر و مهدویت پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی دبیر همایش، حجت‌الاسلام حسن زمانی معاون امور بین الملل حوزه علمیه و عباس منجمی گیلانی مسؤول ستاد خبری همایش در سالن اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.
براساس این گزارش حجت‌الاسلام پورسیدآقایی با بیان اینکه بیش از 10سال است که موسسه آینده روشن با حضور کارشناسان حوزوی فعالیت خود را در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت با توجه به خاستگاه اجتهادی آن، دنبال می کند، گفت: هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور ارائه کنندگان مقالات از 18 کشور جهان برگزار می شود که 95 مقاله داخلی و 85 مقاله خارجی با موضوع هنر زمینه ساز ارائه خواهد شد و در مجموع ، 45 مقاله فرصت بررسی در کمیسیون های تخصصی را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه موضوع"هنر زمینه ساز"دنباله مباحث فرهنگی مطرح شده در همایش های سالهای گذشته است، یادآور شد: در همایش امسال 41 مقاله ارائه شده در کمیسیون های تخصصی متعلق به آقایان و 4 مقاله به خانم ها اختصاص دارد.
دبیر هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت همچنین با توجه به اهمیت موضوع بیداری اسلامی از تشکیل کمیسیون بیداری اسلامی خبر داد.
وی همچنین در بخشی از مصاحبه اش گفت: طی روزهای 14 و 15 تیر، کمیسیون اختصاصی بیداری اسلامی به دبیری حجت‌الاسلام حسن زمانی، معاون امور بین الملل حوزه علمیه با حضور 15 نفر از چهره های علمی پژوهشی جهان اسلام برگزار می شود که در آن مسائل مربوط به بیداری اسلام ومهدویت بررسی می شود.
وی با اشاره به نام برخی از مدعوین هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: مراسم افتتاحیه همایش در روز پنجشنبه 14 تیرماه در سالن همایش های صدا وسیما به سخنرانی دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیات عظام حائری شیرازی، مهدوی کنی مسؤولان کشوری و چهره های فرهنگی برگزار خواهد شد و در مراسم اختتامیه دکتر حداد عادل به عنوان سخنران و حجت‌الاسلام ابوترابی فرد و سردار سرلشگر فیروزآبادی به همراه تنی چند از مسؤولان حضور خواهند داشت.
حجت‌الاسلام پور سید آقایی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص "ضرورت مطرح شدن جمهوری اسلامی ایران برای سایر ملتهای جهان به عنوان یک جامعه الگو" تصریح کرد: به عقیده ما جامعه مورد نظر رهبر معظم انقلاب رسیدن به شاخصه های جامعه منتظر است، از این رو تلاش داریم در این در زمینه ارائه راهبرد و راهکارهای فرهنگی برای جامعه تلاش داشته باشیم.
مدیر مسؤول موسسه فرهنگی آینده روشن با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حوزویان را دعوت کرده است تا با اصحاب هنر پیوند بخورند، اظهارداشت: طی دیداری که ما به همراه جمعی از فعالان مهدوی با مقام معظم رهبری داشتیم، به ما فرمودند: اثبات مهدویت کار سختی نیست، مهم آن است که شما بتوانید به زبان هنر آن را برای مردم مطرح کنید.
حجت‌الاسلام حسن زمانی دبیر نشست بیداری اسلامی در همایش بین المللی دکترین مهدویت در ادامه این نشست با بیان اینکه انتظار ظهور مهدی علیه الاسلام چیزی جز بیداری اسلامی نیست، گفت: وظایفی که منتظران انجام می دهند مقدماتی است برای بیداری بشریت و امام زمان(عج) بیدارگر بشریت است.
وی به استناد آیات نورانی قرآن کریم اظهارداشت: خداوند می فرماید اراده کرده ایم مستضعفین و محرومین وارثان زمین بشوند و امامت و پیشوایی آن را عهده دار باشند، از این رو مهدویت و بیداری اسلامی دو واژه از یک مفهوم است.
حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه آغاز بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران بود، تصریح کرد: موج بعدی بیداری اسلامی اشغال عراق و افغانستان به منظور ایجاد دو سد برای محدود کردن صدور انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی بود، چراکه این اقدام نتیجه معکوس داشت و موج بیداری ملتهای این دو کشور بیش از پیش شد و همین اقدام موجب پیدایش موج بعدی شد.
وی موج سوم بیداری اسلامی را خیزش 5 کشور اسلامی منطقه عنوان کرد و موج بعدی آن را خیزش جهانی ملتهای جهانی علیه استکبار جهانی بخصوص آمریکا و اسرائیل عنوان کرد و تاکید کرد: عقیده داریم این وعده محقق خواهد شد و در آینده جامعه جهانی با گسترش موج بیداری در انتظار منجی خواهند بود.
معاون امور بین الملل حوزه علمیه با بیان اینکه در نشست بیداری اسلامی به بررسی فرصت ها و تهدیدهای بیداری اسلامی ملتها بر اساس تجربیات سی ساله انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت، گفت: دعوت شدگان خارجی این نشست آمیزه ای از طیف های مختلف علمی فرهنگی کشورهای اسلامی از جمله نویسندگان،پژوهشگران، علماء شیعی و سنی هستند./904/د103/ن
ارسال نظرات