۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۳۱۹۴۰

فعالیت های فرهنگی مؤسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برنامه های مختلف اجتماعی فرهنگی این مؤسسه را در هفته جوان تشریح کرد.
فعالیت های فرهنگی مؤسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی تشریح شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد محمدزاده، مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، امروز 12 تیرماه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، از آغاز دو طرح مهم پژوهشی با عنوان بررسی میزان آگاهی والدین از نحوه مواجهه با بلوغ فرزندان و بررسی تاثیر مشاوره های پیش از ازدواج بر روابط زوجین خبر داد و گفت: این طرح طی سال‌های نخست زندگی از مهم ترین برنامه های این مؤسسه در جهت تشکیل خانواده پایدار می باشد.

 

وی با یادآوری این که برگزاری کارگاه های مهم آموزشی مهارت زندگی و کارگاه پرسشگری از دیگر برنامه های هفته جوان این مؤسسه می باشد، افزود: ویژه برنامه های «جوان امروز» با همکاری سازمان جوانان و ورزش استان نیز امسال برگزار می شود.

 

محمدزاده با بیان این که مرکز فروش مستقیم محصولات این مؤسسه همزمان با نیمه شعبان نخستین بار در مرکز تعاونی ناشران استان افتتاح خواهد شد، یادآور شد: در این مرکز انواع محصولات این مؤسسه شامل کتب، سی دی و نشریات در حوزه جوان و خانواده عرضه خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که 180 استاد در استان های مختلف کشور با فعالیت های متفاوت استان در ارتباط هستند، تشریح کرد: همزمان با هفته جوان از چندین محصول چند رسانه ای شامل ایستگاه ارغوانی، رسانه و دنیای امروز و ریشه ها و اندیشه ها، پلکان، جهانی بزرگ در درون توست و زیرسایه خدا رونمایی می شود.

 

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی به همکاری این مؤسسه با دبیرخانه مساجد کل کشور و مرکز امور زنان ریاست جمهوری اشاره و با ذکر این که این مؤسسه طرح های مختلفی را در سطح ملی انجام داده است، گفت: همزمان با هفته جوان پنجمین دوره اندیشه های آسمانی با هدف آموزش فعالین فرهنگی کانون های مساجد سراسر کشور و تحکیم مبانی اعتقادی و آموزشهای کاربردی ویژه اداره تشکل ها از سوی مؤسسه انجام می شود.

 

وی ادامه داد: جوانان در آستانه ازدواج، زوجین و خانواده های جوانان، والدین و کودکان از مهم ترین حوزه هایی است که مرکز تخصصی آستان مهر و شبکه جوانان رضوی(شجر) مؤسسه در آن فعال می باشد.

 

محمد زاده برنامه های «ملاک و معیارهای صحیح انتخاب همسر»، «ارتباط موثر و همدلی»، «مهارتهای ضروری پیش از ازدواج»، «ابراز وجود و اعتماد به نفس»، «باورها و اعتقادات موثر ازدواج»، «مهارتهای ایجاد سازگاری و نقش آن در رضایتمندی زوجین»، «تفاوت روان شناختی مرد و زن» و «اهرم های ارتباط با کودک» را از جمله برنامه های مهم این مؤسسه برشمرد و افزود: علاقه‎مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه ها با موسسه ارتباط برقرار کنند./968/پ202/ب

 

ارسال نظرات