۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۳۱۸۶۰
آیت‌الله کعبی:

ساخت درونی ملت برپایه تقوا ضامن عزت و تداوم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برخی به دنبال این هستند تا چهره خشنی از اسلام که مبتنی بر قدرت نظامی است را در میان اذهان عمومی جهان مطرح کنند، ساخت درونی ملت برپایه تقوا را ضامن عزت، اقتدار و تداوم انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.
آيت الله كعبي آيت الله کعبي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار جمعی از دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه شیراز، با اشاره به شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفای وی، شهید بهشتی را معمار تشکیلات اسلامی در نظام دانست و گفت: آن شهید بزرگوار برای امام خمینی(ره) همچون حمزه سیدالشهدا برای پیامبر اکرم(ص) بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت شناساندن شهید بهشتی برای نسل جوان تأکید کرد و ابراز داشت: یکی از کارهای مهم تشکل‌های اسلامی این است که جوانان را با شخصیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی که می‌توانند برای جوانان الگو باشند آشنا کنند.

آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی در حوزه اسلام شناسی، خط شناسی، جریان شناسی و در حوز تشکیلات و حوزه نیرو سازی می‌تواند الگو باشد و از شخصیت‌هایی است که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی بیش از همه نقش داشت، اهتمام ویژه وی به جوانان را یادآور شد و اظهار کرد: نخستین کاری که شهید بهشتی بعد از انتصاب در قوه قضاییه کرد انتخاب دانشجویان جوان و مستعد انقلابی برای آموزش قضاوت و کادر سازی دستگاه قضایی بود.

 

استحکام پایه های ایمان نسل جوان وظیفه نخبگان و تشکل های اسلامی است


آیت‌الله کعبی در ادامه جهاد با نفس اجتماعی را یکی از اقدامات مهم برای تداوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت سی و سه سال از انقلاب یکی از مهم ترین وظایف نخبگان، خواص و تشکل‌های اسلامی و انقلابی جهاد نفس به منظور استحکام پایه‌های ایمان، فضیلت و معنویت است که وظیفه دینی، انقلابی، شرعی و اجتماعی آنها است.

وی تلاش برای تداوم نهضت علمی را از دیگر راه‌های تداوم انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: دانشجویان باید در علم سرآمد باشند و با ابتکار و خلاقیت رسالت اسلامی و انقلابی خود را انجام داده و تاثیرگذار باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بصیرت افزایی را از نیازهای اساسی برای تداوم انقلاب اسلامی خواند و گفت: بصیرت افزایی یعنی این که انسان شناخت کافی از جامعه، تحولات داخلی و بین المللی و جریان‌های اجتماعی و سیاسی داشته باشد و در شرایط حساس بتواند درست تصمیم گیری کند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: تبیین مواضع اسلامی انقلابی و گسترش این مواضع برای اقشاری که می توانیم در بین آنها تاثیر گذار باشیم بویژه در سطح دانشگاه‌ها باید در دستور کار متدینان از حوزه و دانشگاه قرار گیرد.

وی یکی از راه های تقویت بصیرت را توجه و عمل به سخنان مقام معظم رهبری دانست و ایشان را یک دیده بان توصیف کرد و ابراز داشت: سخنان رهبری باید به عنوان یک دستورالعمل برای دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله کعبی به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) در 14 خرداد ماه 91 مبنی بر این که ساخت درونی ملت باید مورد توجه همه قرار گیرد اشاره کرد و گفت: محتوا و بنای ملت اسلامی و عزت ملی که در اثر پیروی از اسلام و ارزش های اسلامی نصیب ملت ایران شد ریشه در ساخت درونی ملت داشت.

 

عزت انقلاب محصول پایمردی و استقامت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر ملت خود را قبل از انقلاب و پس از آن نساخته و همراهی با امام خمینی نکرده و پای اسلام و نظام نمی‌ایستاد محال بود عزت امروز نظام اسلامی را به دست بیاوریم.

وی عزت نظام ایران را ناشی از ساخت دورنی دانست و ابراز کرد: اگر این ساخت درونی را از دست بدهیم عزت هم از بین خواهد رفت و مقام معظم رهبری مخاطبان ساخت درونی ملت را مسؤولان، نخبگان، اصحجاب تریبون های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، دانشگاهیان ،حوزویان ،خواص و عموم جامعه دانسته‌اند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به آیات قرآن، ساخت درونی ملت را بر پایه تقوا و کسب اخلاق و فضیلت ممکن دانست و ابراز کرد: اگر مواد مستحکم این ساخت اجتماعی تقوا و اخلاق نباشد این ساختمان در حوادث پر تلاطم اجتماعی و سیاسی فرو می‌ریزد.

وی ادامه داد: تقوا گاهی وظیفه فردی و گاهی به عنوان یک رسالت انقلابی، اجتماعی و سیاسی است و مقام معظم رهبری ساخت درونی ملت را وظیفه عمومی ملت، برای حفظ و تداوم نظام اسلامی می‌دانند.

 

جهاد با نفس لازمه تحصیل تقوای اجتماعی است


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای تحصیل تقوای اجتماعی به جهاد نفس نیاز داریم و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ایثارگران، گفت: ایشان کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس را مهم ارزیابی کردند اما مبارزه با نفس را برای تکمیل اقدام و عدم ریزش آنها از مسیر انقلاب را توصیه کردند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به این که تقوا انسان را در برابر وسوسه‌های شیاطین مستحکم می‌کند، اظهار کرد: همان گونه که یکی از وظایف مبارزان قبل از انقلاب خودسازی بود، امروز نیز وظیفه نسل جوان و دانشجویان تحقق ساخت پروژه دورنی ملت و تحصیل تقوا و ایستادگی در برابر شیاطین است.

وی با بیان این که امروز دشمنان به جنگ نرم روی آورده‌اند تصریح کرد: در مقابل جنگ نرم دشمن باید قدرت نرم داشت و این امر حاصل نمی‌شود مگر با تقوا که به انسان توان می دهد تا در برابر دشمنان ایستادگی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: دشمن در جنگ نرم می خواهد ما را از دورن متلاشی کند و جوانان را از لحاظ فکر، ذهن، روان، عقیده و عمل به سربازان خود تبدیل کند.

 

پیروی از هوای نفس اراده انسان را سست می کند


وی با بیان این که هوای نفس، حب دنیا و پیروی از شیاطین اراده انسان را سست کرده و او را تسلیم دشمنان می‌کند، گفت: تقوا مانند محافظی است که به انسان امنیت می‌دهد و اراده انسان را در مقابله با این سه عنصر قوی می‌کند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه دشمن در عصر ارتباطات تهاجم فیزیکی نمی‌کند و از طریق فکر و اندیشه نفوذ می‌کند، ابراز کرد: امروز هجوم دشمنان با استفاده از اینترنت و ماهواره‌ها به خانه دل و عقل انسان است و آنها با برنامه ریزی فراوان در صدد جدایی نسل جوان و مردم از ارزش‌های دینی هستند.

وی در ادامه با بیان این که دشمنان می‌خواهند چهره‌ای خشن از ایران انقلابی و حزب‌اللهی که مبتنی بر اقتدار امنیتی و نظامی است را در اذهان عمومی ایجاد کنند، گفت: دشمنان در مقابل این ایران به ایران وابسته به فرهنگ، هنر و ایرانی که در برابر غرب و استکبار منفعلانه عمل می‌کند تکیه می‌کنند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: راه تحصیل این هویت ترویج بی بند و باری اخلاقی و گسترش آن در جامعه و بها دادن و الگو کردن شخصیت‌هایی همچون برخی از افراد خارج نشین و خارجه رفته است، که می‌خواهند آنها را تکثیر کنند و به شکلی جا بیندازند که آنها اکثریت هستند و حزب الله در اقلیت است.

 

گناه سم مهلکی برای عزت ملت ایران است


وی بر ضرورت مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی در ایران تأکید کرد و اظهار داشت: گناه سم مهلکی برای عزت ملت ایران است و امروز دشمنان برای نسل جوان برنامه ریزی می‌کنند تا وارد مسایل ضد فرهنگی و گناه شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مردم ایران باید قله را ببیند و در راه رسیدن به آن تلاش کنند، گفت: قله تمدن سازی است و تمدن سازی بدون علم به دست نمی‌آید، رسالت دانشگاهیان انقلابی تلاش علمی گسترده و حرکت به سمت ابتکار و خلاقیت در عرصه علمی است.

وی تحصیل علم و دانش را از وظایف اصلی دانشجویان انقلابی عنوان کرد و افزود: بصیرت افزایی از دیگر اموری است که دانشجویان انقلابی باید به آن توجه کنند و در شناخت تاریخ سیاسی اسلام کوشا بوده و با پیگیری سخنان امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب بصیرت را در خود افزایش دهند.

وی با انتقاد از کسانی که در عصر غیبت به دنبال علامات ظهور هستند، عنوان کرد: اگر این موارد درست باشد یک بشارت و اگر غلط باشد ضلالت است ما باید به فکر این باشیم که در عصر غیبت چگون رفتار کنیم تا مقدمات ظهور را فراهم کرده و یکی از تکالیف ما همراهی با ولایت برای ساخت ایران اسلامی بر پایه ایمان و عمل صالح است.

آیت‌الله کعبی در پایان گفت: برخی می گویند الآن در عصر دولت هستیم نه در عصر انقلاب و سخن از اعتدال به میان می‌آورند، باید دید این پرچم اعتدال را چه کسانی بر دوش دارند؛ سکولارها معتدل نیستند و منحرف شده‌اند بعضی وقت‌ها با این شعارها افراد را از راه منحرف می کنند./927/پ201/ج

ارسال نظرات