۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۳۱۶۱۹
نماینده خبرگان رهبری:

شهید بهشتی بدون توجه به تهمت‌ها بر حاکمیت ارزش‌های اسلامی اصرار ورزید

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، شهید بهشتی را محور مبارزه با لیبرالیسم و گروهک های نفاق معرفی کرد و گفت: ایشان در این مسیر با تلاش های علمی خود چهره واقعی این گروه های نفاق را برای ملت ایران معرفی کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سیدصابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشار به سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، به تلاش این روحانی شهید در مبارزه با اندیشه های التقاطی و گروهک های نفاق اشاره کرد و با بیان این‌که شهید بهشتی به تنهایی در مقابل لیبرال ها ایستاد و نقاب از چهره کریه لیبرالیسم کنار زد، بیان داشت: ایشان تلاش گسترده‌ای در مبارزه با اندیشه های لیبرالیستی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با بیان این‌که شهید بهشتی، سعادت و رستگاری ملت اسلام را تنها در گرو اطاعت از ولایت فقیه می دانست، گفت: این روحانی انقلابی و بصیر هر اندیشه باطل و انحرافی دیگری را که می خواست ولایت فقیه را از ارزش انداخته و روحانیت اسلام را منزوی سازد، طرد می کرد.

امام جمعه بهشهر شهید بهشتی را محور مبارزه با لیبرالیسم و گروهک‌های نفاق معرفی کرد و گفت: ایشان در این مسیر با تلاش های علمی خود چهره واقعی این گروه های نفاق را برای ملت ایران معرفی کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که همه تلاش ها و از خودگذشتگی های شهید بهشتی در مسیر اعتلای اسلام راستین و انقلاب بود، ادامه داد: این روحانی انقلابی بدون توجه به تهمت و افتراها تا پای جان بر حاکمیت ارزش های اسلامی اصرار ورزید و در نهایت به شهادت رسید.

وی با بیان این‌که شهید بهشتی تا آخرین لحظات عمر با برکت خود بر سر حاکمیت اسلام فریاد زد، بیان داشت: این شخصیت ارزشمند انقلاب با قاطعیت هر اندیشه ای که با موازین مکتب اسلام انطباق نداشت را رد می کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که شهید بهشتی تکیه اش نه بر شرق بود و نه بر غرب بود، تصریح کرد: وی اسلام ناب محمدی را تنها راه نجات ملت های می دانست و با هر کس که جز این فکر می کرد به مبارزه بر می خاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری در ادامه به برخی ویژگی های شخصیتی آیت الله شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: باید افکار، اندیشه‌ها، خدمات و ابعاد شخصیتی شهید بهشتی و دیگر شهیدان شاخص این فاجعه به جامعه به ویژه نسل جوان کشور شناسانده شود.

وی بیان داشت: در دوران حیات پر بار شهید بهشتی هجمه‌های مختلفی از سوی لیبرال‌ها، بنی‌صدر و منافقان به این شهید بزرگوار نسبت داده شد، اما ایشان هرگز نسبت به این هجمه‌ها اعتراض نکرد و در نهایت امام خمینی(ره) نیز لقب مظلوم را به این شهید بزرگوار نسبت دادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: برخورداری از سعه‌صدر یکی از شاخصه‌های مهم شهید بهشتی بود و الگوپذیری همه مسؤولان از این ویژگی برجسته و بارز منجر به مقاومت و استحکام آنان در برابر ناملایمات و هنجارشکنی دشمنان در راستای دستیابی به وحدت همه جانبه کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام والسملین جباری ادامه داد: دشمن با شناختی که از اهداف و ایده های شهید آیت الله بهشتی و یارانش داشت در یک عملیات تروریستی ناجوانمردانه، آنان را به شهادت رساند اما اهداف و اندیشه های آن شهید بزرگوار همچنان در نظام اسلامی دنبال می شود.

عمل به سیره و روش شهید بهشتی فراموش نشود

وی گفت: خون پاک شهدای والا مقام هفتم تیر نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرد و آن چیزی که سبب تعالی شهدای هفتم تیر شد، اخلاص و ایمان آنها بود و عمل به سیره و روش شهید بهشتی نباید در جامعه فراموش شود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود برپایی قسط و عدالت در جامعه را رسالت اصلی قوه قضاییه برشمرد و گفت: برپایی عدالت در همه زمینه ها از مهم ترین اهداف جامعه اسلامی است که کشورمان را در مقایسه با دیگر نظام های بین المللی متمایز کرده است.

وی با تأکید بر این‌که مسأله عدالت باید بیشتر برای مردم ملموس شود، گفت: عدالت نباید تنها در شعار و گفتارها باقی بماند و در عمل نیز دیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری، استقلال دستگاه قضایی را یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم قضایی در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید با اقتدار در راستای احقاق حق مردم گام بردارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود همچنین رسالت قوه قضاییه در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر بد حجابی و بی عفتی را بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی باید برای ظلم ستیزی، ایجاد امنیت و برقراری آرامش و دفاع از حیثیت دینی و مذهبی مردم، تلاش و همت بیشتری کند.

وی با بیان این‌که سیستم قضایی در نظام اسلامی بر اساس احکام وآموزه های دینی استوار است، تصریح کرد: برقراری عدالت علوی ویژگی بارز قوه قضاییه کشورمان در مقایسه با دیگر کشور ها است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، دستگاه قضایی را قلب تپنده حکومت اسلامی دانست و ادامه داد: سیستم قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در جهت دفاع از حقوق محرومان گام برداشته و امروز نیز باید این مسیر را با قدرت بیشتری دنبال کند تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری با بیان این‌که سیستم قضایی باید تنها در مسیر عدالت علوی حرکت کند، خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) برپایی عدل را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حکومت خود بیان کرده بودند و همواره بر برپایی این مسأله مهم در جامعه تأکید می‌کردند./950/ت302/ج
ارسال نظرات