۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۳۱۵۴۸
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

کرسی‌های آزاداندیشی مورد نظر رهبری جلسات پرسش و پاسخ نیست

خبرگزاری رسا ـ کرسی آزاداندیشی دانشجویان دانشگاه بناب با عنوان «منجی، از تصور تا حقیقت» با حضور رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد.
حجت الاسلام عبدالحسين خسروپناه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران امروز در کرسی آزاداندیشی دانشگاه بناب که با عنوان «منجی، از تصور تا حقیقت» برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت مساله مهدویت و موعودگرایی در نظام اسلامی، موجب شده تا عده‌ای فرصت‌طلب که به دنبال منافع فردی هستند، از عدم آگاهی و بصیرت عوام سوء استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت واقعی از سیره شخصیتی و حکومتی امام زمان(عج) هستیم؛ از این رو بایستی در بحث منجی و منجی گری به دنبال حقیقت بوده و مدعیان دروغین این عرصه که به دنبال منافعت‌طلبی هستند، را بشناسیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تأکید بر این‌که عدم شناخت حقیقی از مبانی مهدویت و موعودآخرالزمان زمینه را برای سوء استفاده برخی جریان‌های انحرافی و فرق ضاله فراهم می کند، تصریح کرد: منتظر حقیقی کسی است که درک و رابطه درست از حضرت مهدی(عج) و انتظار سازنده و مسؤول‌‌گرانه داشته باشد.

وی رسالت شیعیان در دوران غیبت حضرت حجت(عج) را به مراتب حساس و خطیر ارزیابی کرد و افزود: هرکس باید در عین انتظار حقیقی به ظهور امام زمان، در زندگی و مسؤولیت خود صادق و خالص باشد، افزون بر این‌که ولایت‌مداری و تبعیت از نائب امام عصر(عج) در دوران غیبت لازمه اثبات دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت است.

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان این‌که عدم شناخت حقیقی از مسأله مهدویت منشأ پرسش‌هایی سطحی و بی‌محتوا است، اظهار داشت: متاسفانه برخی سؤالات سطحی و غیرضروری افکار عمومی را نسبت به اصل مساله مهدویت منحرف می کند، در حقیقت این پرسش‌ها هیچ‌گاه مبنای تربیتی و معرفتی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه بناب گفت: رؤسای دانشگاه‌ها نسبت به تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای دانشگاهی مسؤول هستند، کرسی‌های آزاداندیشی مورد نظر رهبری جلسات پرسش و پاسخ نیست.

وی ادامه داد: دغدغه معظم‌له این است که اگر کسانی در سایه تلاش خود به یک بحث و نظریه علمی دست یافته اند، آن را در جمع نخبگان مطرح کنند و در آن جلسه گروهی آن را نقد کرده و گروهی دیگر به‌عنوان هیات داوران در خصوص آن نظریه قضاوت کنند.

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در پایان ترویج مقاله نویسی به عنوان تنها محور پژوهش را آفتی برای عرصه دانش و پژوهش کشور دانست و افزود: 95 درصد مقالاتی که در مجله ISI چاپ می شوند بی ارزش بوده و جز ارتقای سازمانی استادان در دانشگاه ارزش دیگری ندارند. /935/پ202/س
ارسال نظرات