۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۳۷۱
آیت‌الله علم‌الهدی با ابراز تاسف از رواج بدحجابی:

کار فرهنگی بدون مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی ممکن نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با ابراز تاسف از رواج بدحجابی در جامعه، از بی توجهی برخی از مسؤولان نسبت به این مساله انتقاد و تصریح کرد: تا کی باید این صحنه های نامناسب را در جامعه شاهد باشیم و شما با ژست آکادمیک بگویید باید کار فرهنگی کرد، کار فرهنگی بدون مقابله با ناهنجاری های فرهنگی چگونه ممکن است.
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، گفت: پاسداران، مظهر شجاعت و شهامت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تابلوی جان نثاری در راه ولایت است.

وی افزود: آنچه امروز موجب رعب و ناامیدی دشمن از نظام شده و سپاه را در میان همه تشکیلات نظامی دنیا منحصر به فرد ساخته است، ولایت پذیری سپاه است.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: تقارن سوم شعبان و هفتم تیر، نشان می دهد شهادت در نظام ما اگر در راستای کربلا و الگوگیری از آن باشد همانقدر جواب می دهد که در کربلا جواب داد و دل ها را در دنیا قبضه کرد. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن تصور می کرد با به خون کشیدن 72 تن از یاران انقلاب و آیت الله بهشتی، دیگر امام یاوری نخواهد داشت و انقلاب شکست خواهد خورد، اما اکنون با گذشت 31 سال از این جریان، شهید بهشتی در جان و قلب‌های مردم نفوذ کرده است و منافقین کوردل بازیچه دست نماد شیطان بر روی زمین یعنی اسرائیل شده اند.

وی وقوع حادثه ششم تیر در مسجد ابوذر تهران و عدم حضور رهبر معظم انقلاب در جلسه هفتم تیر به دلیل مجروحیت در این حادثه را معجزه ای الهی دانست و گفت: این خواست خدا بود که ایشان به عنوان ذخیره الهی حفظ شوند.

تا کی با توجیه کار فرهنگی شاهد مظاهر فساد در جامعه باشیم

امام جمعه مشهد در ادامه خطاب به مسؤولان فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: حواستان باشد این خون ها کم ارزش نبوده اند، فقط در وصف شهید بهشتی(ره) امام فرمود که یک امت بود، آیا با وجود چنین سرمایه هایی امروز باید شاهد مظاهر فساد و بدحجابی در جامعه باشیم؟ این صحنه ها دهن کجی به خون شهدا و سرمایه‌های نظام است.

وی افزود: تا کی باید این صحنه های نامناسب را در جامعه شاهد باشیم و شما با ژست آکادمیک بگویید باید کار فرهنگی کرد، کار فرهنگی بدون مقابله با ناهنجاری های فرهنگی چگونه ممکن است؟ در کجای دنیا کار فرهنگی بدون پدافند فرهنگی اثرگذار است؟

مسؤولیت در نظام، حرفه‌ای برای کاسبی نیست

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: این مردم سرمایه های خود را داده اند تا نظام اسلامی با مسؤولانی معتقد بر سر کار بیاید؛ این‌گونه نیست که شما با جوهر یک خودکار 10 تومانی وزیر و نماینده شده باشید، ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، وزارت و دیگر مسؤولیت کار و کاسبی و حرفه نیست بلکه امانتی در دست شما است.

وی همچنین بخشی از خطبه دوم خود را به زبان عربی قرائت کرد. 

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه این هفته در تفسیر سوره جمعه، ابراز داشت: طبق آیه دوم سوره جمعه، نخستین بعد رسالت سه گانه پیامبر اکرم(ص)، تلاوت آیات است.

وی با بیان این‌که تلاوت، اخص از قرائت و خواندنی است که به منظور تبعیت، اطاعت و عمل باشد، گفت: مؤید این نظر، آیه 29 سوره فاطر و حدیثی از پیامبر اکرم(ص) است که می فرمایند تلاوت زنگارهای گناه را از بین می برد.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: مشکل ما این است که به جای تلاوت، قرآن را می خوانیم، در حالی که ثواب قرآن نیز مربوط به تلاوت و تدبر است./930/پ201/ج
ارسال نظرات