۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۳۱۰۱۵
امام جمعه مرند:

اهداف بعثت زمینه‌ای برای تحقق واقعی وحدت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام نعمت‌زاده گفت: اگر امت اسلامی به فلسفه بعثت بدون هیچ گونه حب و بغضی توجه داشته باشد، به حقیقت غدیر خواهد رسید و آن گاه وحدت واقعی تجلی خواهد یافت.
بعثت


حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، در آستانه سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نگاهی عمیق و مبنایی به رسالت تمام انبیای الهی نشان می دهد که همگی برای دعوت بشریت به یکتاپرستی، عدل و معاد از سوی خداوند متعال مبعوث شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بعثت آخرین پیامبر الهی را می توان آغاز تحولی عمیق و گسترده در عقلانیت بشر دانست، چراکه عرب دوران جاهلیت با بعثت رسول کرم(ص) مسیر رستگاری را پیش گرفت و بعدها بر مردم دیگر ممالک نیز تاثیرگذار شدند، هرچند انحرافاتی نیز در این مسیر داشتند.

حجت الاسلام نعمت‌زاده تصریح کرد: مردم دوران پیش از بعثت رسول الله در یک گمراهی و ضلالت بسیار آشکار قرار داشتند و پس از بعثت پیامبر اعظم‌(ص) بود که مردم و جامعه آن روز به نور و روشنایی و صراط مستقیم رهنمون شدند.

امام جمعه مرند تصریح کرد: مهم ترین ویژگی بعثت حضرت رسول اکرم(ص) آن بود که بعثت حضرت محمد(ص) در بردارنده تمام زیبایی های ادیان آسمانی قبل از اسلام است، به عبارت دیگر اهمیت و نقش بعثت پیامبر گرامی اسلام در تغییر سیر تاریخی زندگی بشر قابل توجه است.

وی بعثت نبی مکرم اسلام را انقلاب فکری بشریت دانست و خاطر‌نشان کرد: حقایق آسمانی و اصیل بعثت نبی مکرم اسلام(ص) پس از دوره تاریخی وقوع بعثت بیشتر برای بشر خودنمایی کرده است، حقیقت آنست که هدف از نبوت پیامبر هم چون دیگر انبیای الهی را می‌توان در به سعادت رساندن بشر توصیف کرد.

حجت الاسلام نعمت‌زاده حاکمیت احکام الهی برپایه قسط و عدل را از دیگر اهداف بعثت رسول اکرم دانست و ادامه داد: پیامبر دین مبین اسلام کوشید با تأثیر‌گذاردن در زندگی افراد و پیروان خود، رفتار آنان را مطابق با الگوهای رسمی مورد تائید اسلام تغییر دهد و بدین ترتیب دین اسلام به رفتار انسانها در طول تاریخ جهت داد.

امام جمعه مرند گسترش روزافزون دین مبین اسلام پس از 1400 سال را نشان از فراگیری اهداف بعث در سراسر جهان دانست و گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) به عنوان سر سلسله قافله انبیای الهی عالی ترین موهبتی است که پروردگار عالم به بشر ارزانی داشته تا از پلیدی ها زدوده شود و به سمت سعادت حرکت کند.

حجت الاسلام نعمت‌زاده توجه به اهداف بعثت پیامبر اکرم(ص) را زمینه‌ای بسیار مهم برای تحقق واقعی وحدت میان امت اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امت اسلامی به فلسفه بعثت بدون هیچ گونه حب و بغضی توجه داشته باشد، به حقیقت غدیر خواهد رسید و آن گاه وحدت واقعی تجلی خواهد یافت./935/ت302/ب

ارسال نظرات