۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۷۴۰
آیت الله نورمفیدی:

رفع دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب تکلیف مهم مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسائل فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: مدیران فرهنگی کشور باید با بهره‎گیری از توانمندی کشور در جهت رفع دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری گام بردارند.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در گرگان، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی دانست و گفت: همه توان و تلاش مدیران و کارگزاران نظام باید حفظ و تقویت فرهنگ ناب اسلامی در جامعه باشد.

وی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ غربی همه کشور را فرا گرفته بود و وابستگان غرب گسترش‌دهنده افکار غلط غرب در کشور مسلمان ایران بودند، افزود: امام خمینی(ره) با رهبری نهضت عظیم اسلامی اسلام ناب را که در مهجوریت کامل به سر می‌برد به عرصه اجتماعی و سیاسی کشور بازگرداند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، امام خمینی(ره) را احیاگر اسلام راستین در عصر حاضر معرفی کرد و بیان داشت: اگر امام راحل اندیشه‌های ناب دینی را در ایران احیا نمی کردند، امروز افکارو  اندیشه های منحرف غرب سراسر ایران را فرا گرفته بود.

آیت الله نورمفیدی، امتیاز انقلاب اسلامی ایران را بازگشت دین از حاشیه به متن زندگی مردم و پیشرفت جامعه به سمت دینی‌شدن و معنویت‌گرایی عنوان و مسؤولیت علما و حوزه‌های علمیه را در این شرایط بسیار سنگین توصیف کرد. 

امام جمعه گرگان با بیان این که هدف امام راحل از نهضت اسلامی تنها رضای خدا بود و ذره‌ای هوای نفس در قاموس این مرد بزرگ الهی وجود نداشت، بیان داشت: جز همه آنچه انبیای الهی برای آن مبعوث به رسالت شدند، رهبری امام خمینی(ره) نظیر و مشابهی نداشت.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسائل فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت:  مدیران فرهنگی کشور باید با بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود در کشور در جهت رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی گام بردارند.

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این‌که برنامه‌های فرهنگی بدون مهندسی و برنامه ریزی مدون به نتیجه نخواهد رسید، خاطرنشان کرد: امور فرهنگی نیز همانند دیگر برنامه‌های موجود در کشور نیازمند یک هدف‌گذاری مناسب است.‌

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این‌که امروز استراتژی دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی تغییر کرده است، گفت: دشمن پس از ناکامی‌های متعدد در عرصه‌های نظامی و تحریم، امروز به جنگ فرهنگی علیه ایران اسلامی روی آورده است.

امام جمعه گرگان به نگاه جامع و عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه فرهنگی دشمن اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری با نگاه دقیق و حساب شده خویش از شبیخون فرهنگی یاد کردند، سخنان ایشان در این خصوص حجت را بر همگان تمام کرد و امروز وظیفه کارگزاران نظام اسلامی در تحقق دغدغه‌های ایشان در این خصوص بسیار سنگین است.

آیت الله نورمفیدی همچنین با انتقاد از مصرف بدون برنامه و غیرضروری بودجه فرهنگی استان پیشنهاد داد: کلیه دستگاههای اجرایی بودجه فرهنگی خود را در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار دهند تا این شورا بتواند مصوبات خود را اجرایی کند. به گفته وی، در گذشته فرهنگ‌ها از یکدیگر دور بودند و فرهنگ سازی هم با سرعت زیادی انجام نمی شد؛ اما اکنون در شرایطی قرار داریم که لحظه به لحظه فرهنگ‌سازی می شود، چنانچه با شرایط زمان پیش نرویم نمی‌توانیم از فرهنگ اسلامی ایرانی خودمان دفاع کنیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بعثت انبیاء را یک انقلاب فرهنگی توصیف کرد و گفت: انبیای با انقلاب فرهنگی خود در حقیقت با انقلاب‌های شرک آلود آن زمان مبارزه کردند تا فرهنگ توحیدی در جامعه حاکم شود./950/پ202/س
ارسال نظرات