۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۳۰۴۱۶
در خطبه‎های ائمه جمعه خوزستان تاکید شد؛

نمایندگان مجلس نهم در حل مشکلات مردم کوشا باشند

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه های نمازجمعه این هفته بر لزوم حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از سوی نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کردند.
ائمه جمعه استان خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، ائمه جمعه خوزستان روز گذشته در خطبه های نمازجمعه بر لزوم حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از سوی نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کردند.

حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور اظهار کرد: از آنجا که نماز اهمیت شایانى دارد و تأثیر بسزایى در سعادت انسان مى‌گذارد، شیطان تمام سعى خود را صرف مى‌کند تا ما را از حقیقت نماز و از انجام نمازى که مورد پذیرش خدا قرار گیرد، محروم سازد.

وی افزود: شیطان بر کسى تسلط ندارد و این ما هستیم که به شیطان اجازه مى‌دهیم در قلب و دل ما جاى گیرد و با او انس مى‌گیریم و پیوسته با او سرو کار داریم و در هنگام نماز نیز ما را به خود مشغول مى‌سازد.

خطیب جمعه هندیجان تصریح کرد: بهترین راه براى تکامل و تقرب انسان به خدا، نماز است و خدا به لحاظ توجه به انسان و تکامل او، این عمل را واجب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسؤولان شهری خاطرنشان کرد: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی منطقه باید بیش از پیش در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به شهروندان تلاش کنند.

حجت‌الاسلام بهبهانی‌پور با اشاره به بروز تصادفات در جاده‌های مرتبط به این شهرستان افزود: اجرای طرح ترافیک در این شهرستان یکی از مواردی است که باید به آن توجه و دقت جدی شود.

وی با انتقاد از شورای اسلامی شهر و شهرداری شهرستان ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان از بروز تصادفات بی‌شمار در جاده‌های مرتبط به این شهرستان جلوگیری و سفر خوبی را برای شهروندان و مسافران فراهم کرد.

حجت‌الاسلام بهبهانی‌پور در پایان اظهار کرد: امیدواریم بیش از پیش شاهد تعامل مردم و مسؤولان در راستای رفع مشکلات موجود در شهرستان باشیم.

نمایندگان مجلس نهم در حل مشکلات مردم کوشا باشند

حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه اروندکنار گفت: مجلس شورای اسلامی محل تدوین قوانین ارزشی در همه سطوح زندگی فردی و اجتماعی و تعالی دنیا و آخرت مردم است.

وی تاکید کرد: نمایندگان جدید مجلس باید اسلامیت، استقلال و اوج سربلندی نظام را لحاظ کنند و از خط مشی ولی فقیه جامع الشرایط پیروی کنند.

وی اظهار داشت: در روایات، ماه رجب به ماه امیر المومنین(ع) نام گذاری شده است و هرگاه ماه رجب فرا می رسید پیامبر اکرم (ص) مردم را جمع می کرد و عظمت ماه رجب را یاد آوری می کردند.

مردم لبنان با الهام از انقلاب اسلامی مقابل هجمه دشمن ایستادگی کردند

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی، امام جمعه موقت دزفول با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه افزود: انقلاب اسلامی الگوی کشورهای عربی شده است، به گونه ای که دیگر مردم این کشورها مقابل ظلم سکوت نمی کنند و با اعتراض های شدید، مخالفت خود را ابراز می دارند.

وی با اشاره به بیستم خرداد ماه سالروز عزل بنی صدر خائن از سوی امام خمینی(ره) در سال 1360گفت: امام در آن زمان بر مبنای دین و وظیفه دینی خود و تشخیص مصلحت نظام عمل کرد و بنی صدر را که فردی غیرموظف و ناشکر بود و خودرا در اختیار دیگران قرار می داد با صلابت و قاطعیت تمام از فرماندهی کل قوا عزل کرد.

امام جمعه موقت دزفول تصریح کرد: امام خمینی (ره ) با این کار خود نشان داد با کسی شوخی ندارد و این جدیت و قاطعیت ایشان یکی از مهم ترین خصوصیات تربیت یافتگان اسلام است.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول با اشاره به روز جهانی صنایع دستی گفت: مردم کشورمان به دلیل تنوع آب و هوایی و هنر ذاتی شان همواره صنایع دستی متنوعی را تولید کرده اند.

حجت الاسلام بیگدلی افزود: مردم دزفول نیز سابقه درخشانی در صنایع کشاورزی ،خدماتی و دستی دارند که این صنایع زمینه را برای ایجاد اشتغال ،تقویت گردشگری و هویت بخشی فراهم می کنند.

وی تصریح کرد: مردم دزفول باید به هنر گذشتگان خود افتخار کنند و ادامه دهنده راه و حرفه نیاکان خود در تولید صنایع دستی باشند.

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به 22 خردادماه سالروز فرمان تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال 59 از سوی امام خمینی(ره) گفت: این فرمان یکی از ضروریات آن زمان بود زیرا تنها با اصلاح دانشگاه ها امور کشور اصلاح می شوند و هرچه کشور صدمه خورده از کسانی بوده که اسلام را به درستی نشناخته اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی گفت: نباید به ترجمه های کتب غرب بسنده کرد و نظریه پردازان حوزه و دانشگاه باید در مورد آن تحقیق کنند و با توجه به اعتقادات ما به گونه ای آنها را در اختیار دانشگاه ها بگذارند که لطمه ای به دین وارد نشود.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ایشان گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب دلهای غم گرفته مردم کشورمان در غم جانسوز امام خمینی(ره) را آرام کرد.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان آیین معنوی اعتکاف گفت: ختم صلوات ،سخنرانی ،مسابقات فرهنگی، دعاخوانی، جشن و سرور ویژه میلاد امام علی(ع) و سوگواری حضرت زینب(س) با حضور پرشور جوانان دزفولی در43 مسجد دزفول به بهترین وجه برگزار شد که باید از عوامل برگزاری این آیین قدردانی کرد.

امام جمعه موقت دزفول با اشاره به مسأله حجاب و عفاف در شهرستان دزفول از برقرار کنندگان و تلاشگران امر به معروف و نهی از منکر تقدیر کرد و گفت: با تلاش نیروهای انتظامی در ماه گذشته 400 نفر از افراد بدپوشش در دزفول دستگیر شدند که متأسفانه در بسیاری موارد افراد از وظایف خود برای حفظ حجاب آگاهی ندارند.

حجت الاسلام بیگدلی افزود: گروه های گشت عفاف و حجاب در مراکز تجاری و تفریحی مستقر شده اند که امیدواریم با همکاری مردم متدین دزفول برای تفریح سالم در این شهرستان به وجود آید.

وی با اشاره به گردشگران دیگر شهرها که از فضاهای تفریحی شهرستان دزفول استفاده می کنند گفت: برخی از این افراد از ابزار آلات قمار،آلات موسیقی ،سلاح سرد و ابزار خمر در مناقط تفریحی دزفول استفاده می کنند که دردسر آفرین بوده و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

اطاعت از رهبری یک وظیفه شرعی است

حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش افزود: دشمن تصور می کرد با ارتحال حضرت امام خمینی (ره) کشور دچار بحران هایی نظیر خلأ رهبری، به راه افتادن جنگ قدرت و در نتیجه ضعف و سستی خواهد شد.

وی گفت: با هدایتگری حضرت امام (ره) در زمان حیات پر برکت شان و نیز تصمیم مجلس خبرگان رهبری، راه امام از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه یافت.

امام جمعه شوش با اشاره به بروز مشکلاتی از جمله خروج سفرای کشورهای اروپایی از کشور، ورود ناوهای آمریکا به خلیج فارس و تهدید ایران در ابتدای دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، خاطرنشان کرد: هریک از تهدید ها و بحران های پیش روی کشور با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب به بهترین نحو مدیریت و برطرف شد.

حجت الاسلام امام، فتنه سال 88 را از بزرگترین بحران های کشور در دوران پس از انقلاب توصیف کرد و گفت: بسیاری در جریان این فتنه سرگردان بودند و سکوت پیشه کردند و برخی نیز آب به آسیاب دشمنان نظام ریختند.

وی تصریح کرد: در جریان این فتنه، رهبر معظم انقلاب با پشتیبانی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی ، بحران بوجود آمده را به بهترین شکل مدیریت کردند.

امام جمعه شوش افزود: تمام طرح هایی که برخی از تجدید نظر طلبان در روزنامه های زنجیره ای خود در وهله ای از زمان با هدف ایجاد اغتشاش و اضطراب در جامعه دنبال می کردند، همگی با تدابیر عالمانه رهبر معظم انقلاب خنثی شد.

امام جمعه شوش به سالروز عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا نیز اشاره کرد و گفت: وجود بنی صدر خائن موجب شده بود تا میان نیروهای مسلح دوگانگی ایجاد شده و دشمنان به پیروزی هایی در جبهه ها دست یابند.

وی با اشاره به سالگرد رحلت آیت الله مشکینی گفت: آیت‌الله مشکینی شخصیتی اسوه، مجاهد و بی‌نظیر و در نظام سیاسی پشتیبان همیشگی رهبری بود.

خطیب جمعه شوش باتوجه به گرمای شدید هوا و بالا رفتن پیک مصرف برق در منطقه از مردم بویژه ادارات و کارخانجات خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

شهادت آیت‌الله سعیدی باعث رسوایی نظام طاغوت شد

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر اظهار داشت: لبنان تنها گروهی نظامی است که توانایی شکست بسیار سنگین اسرائیل دارد و حال باید تصور کرد در صورت حمله اسرائیل به ایران چه فاجعه‌ای در انتظار اسرائیل خواهد بود.

وی با اشاره به این که اسرائیل یارای مقاومت در برابر ایران را نخواهد داشت، تاکید کرد: اسرائیل نمی‌تواند مقاومتی در مقابل ایران اسلامی داشته باشد زیرا ایران در مقابله با اسرائیل از توانی بسیار زیاد برخوردار است.

این مقام مسؤول با اشاره به این که دشمن صهیونیستی به خوبی می‌داند توانایی مقابله حتی یک ساعته مقابل ایران را ندارد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی برای مقابله با اسرائیل از برنامه نظامی مدونی برخوردار است و به این دلیل اسرائیل حتی نمی‌تواند تصور کند که در ساعات اولیه تهاجم چه بلایی برسرش خواهد آمد.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین تعبیر را در این باره داشته است، گفت: تعبیر مقابله ایران با اسرائیل به صاعقه بهترین تعبیری است که می‌توان برای پاسخگویی ایران به حمله احتمالی اسرائیل است که مقام معظم رهبری در این باره به بهترین شرایط وضعیت را متصور شده‌اند.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: شهادت آیت‌الله سعیدی در رژیم شاه نشان از عدم تحمل مخالف و برخورد شدید در نظام شاهنشاهی گذشته با روحانیت است که باعث رسوایی نظام طاغوت شد.

مردم و مسؤولان مصرف انرژی را در تابستان مدیریت کنند

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد، امام جمعه باغملک با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که هم مسؤولان و هم مردم لازم است اهتمام لازم در آن داشته باشند این است که همگان مصرف انرژی را در این فصل مدیریت کنند تا مشکل قطعی برق در این ایام نداشته باشیم.

وی افزود: انتظار از مردم این است همانگونه که در تمامی صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند در این امر مهم نیز مدیریت کنند و در مصرف بهینه برق در فصل گرما کوشا باشند.

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد در ادامه به حضور پرشور مردم در بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد وگفت: قاطبه افرادی که در روز ارتحال حضرت امام (ره) در مرقد شریف آن بزرگوار گردهم آمدند با عشق به اسلام و امام آمده بودند.

وی در ادامه به زحمات مسئولان کاروان‌های اعزامی و برگزارکنندگان این مراسم اشاره کرد و گفت: عده‌ای نیز زحمت کشیدند و مجاهد گونه تسهیلات بین راهی را برای زائران فراهم نمودند که جای سپاسگزاری دارد.

خطیب جمعه باغملک به بیان دلائل عشق و ارادت مردم به حضرت امام پرداخت و تاکید کرد: مردم به این خاطر به رهبر فقید خود عشق می‌ورزند زیرا که حیات او با زندگی مردم عجین و با درد مردم آشنا بود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین پیام حضور مردم در مراسم سالگرد امام این بود که ایشان عزت را برای ما و نسل آینده به ارمغان آورد و مردم با عشق به این عزت به پابوسی امام رفتند.

تولید ملی با تدابیر مجلس نهم ساماندهی پیدا کند

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر اظهار کرد: ‌ارتباط‌ دولت و مجلس برای مردم بسیار مهم است و در این زمینه باید باید از بگومگوهای بی‌حاصل که ربطی به منافع مردم ندارد، پرهیز شود.

وی افزود: منتخبان مردم باید در راستای افزایش توان و مقاومت کشور در همه زمینه‌های موجود تلاشی مضاعف و مثمرثمر کنند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امروز تمام تلاش دشمن، بر هم زدن اوضاع داخلی کشور است که با هوشیاری و آگاهی بیش از پیش ملت ایران اسلامی باید بار دیگر آنها را در اهداف شیطانی‌شان ناکام بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله فساد اقتصادی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد یک امر ملی است.

امام جمعه خرمشهر افزود: باندهای تبهکار فساد چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه سیاست در کمین مردم هستند که باید با هوشیاری و درایت از آنها عبور کرد.

وی با اشاره به مسأله انتخابات مجلس نهم بیان کرد: امسال در انتخابات مجلس نهم دشمنان تلاش زیادی برای عدم شرکت مردم و دلسردی آنها در انتخابات داشتند که خوشبختانه با تیزبینی ملت بیدار و همیشه در صحنه کشورمان انتخابات پررنگ‌تر از هر سال دیگری برگزار شد./9461/پ203/ب

ارسال نظرات