۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۳۰۳۶۸
فرزند شهید سعیدی:

شهید سعیدی مطیع محض امام بود

خیر گزاری رسا ـ فرزند شهید سعیدی با بیان اینکه این شهید والامقام بدون اجازه امام هیچ کاری را انجام نمی داد، گفت: اگر امروز شهید سعیدی می بود همان ولایت پذیری که از امام داشت از مقام رهبری هم داشت.
شهيد سعيدي



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سالگرد شهادت آیت الله سعیدی اولین شهید مجتهد راه انقلاب روز گذشته، با حضور خانواده آن شهید، امام جمعه، علما، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دیگر اقشار مردمی بر سر مزار آن شهید برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی فرزند شهید سعیدی با بیان اینکه در قرآن کریم به معرفت و بصیرت سفارش زیادی شده است، افزود: شریعت مقدس ما همراه با شناخت، بصیرت و معنویت است و ما از روی تقلید این شریعت را انتخاب نکرده ایم.

 

وی تصریح کرد: دو تن از مشرکان خدمت حضرت پیامبر(ص) رسیدند و حضرت به آن ها فرمود اسلام بیاورید و آن دو گفتند که ما از روی آگاهی و تحقیق ایمان می آوریم و برای این کار نیاز به دو ماه فرصت داریم، حضرت در جواب آن دو فرمود به شما چهار ماه فرصت می دهم. این منطق دین ما است که می گوید با معرفت و بصیرت دین خود را انتخاب کن.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: در جنگ های امیرمؤمنان علی(ع) که طرف مقابل افرادی بودند که سابقه دینداری داشتند افرادی از سپاه حضرت شک می کردند که آیا کاری که می کنند درست است یا نه؟ و خود حضرت علی(ع) در حین جنگ آن ها را راهنمایی می کرد و شک را از دل اصحاب خود بیرون می راند و با این کار می فهماند که اسلام به عقل و شناخت و آگاهی بها داده است.

 

وی با اشاره به روایاتی به بیان اهمیت و موقعیت برجسته علمای دین پرداخت و  با بیان اینکه عالمان هم اهل بصیرت هستند، از شهید آیت الله سعیدی به عنوان فردی بصیر و متقی یاد کرد.

 

فرزند شهید سعیدی با اشاره به فضایل شهید سعیدی گفت: از جمله عالمان دینی که حقیقتاً اهل معرفت و بصیرت بود شهید سعیدی است، ایشان هم خود اهل بصیرت بود و از سوی دیگر به جامعه نیز بصیرت می داد.

 

وی افزود: وقتی حضرت امام خمینی(ره) در نجف بودند شهید سعیدی خطاب به ایشان می گوید که در ایران جز بنده و چند تن دیگر از دوستان کس دیگری در نهضت با شما همراه نیست، شهید با پاسخ قاطع و محکم امام روبرو می شود و امام خطاب به وی می گوید آقای سعیدی اگر جن و انس پشت سر هم در مقابل حرف حق من بایستند حتماً حرف حقم را خواهم زد.

 

این استاد سطح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قبل از شروع نهضت هم شهید آیت الله سعیدی در زمان آیت الله بروجردی در برابر رژیم ایستاد و با وجود اینکه خودش مجتهد بود خود را سربازی از سربازان امام خمینی(ره) می دانست که بدون اجازه ایشان آب هم نمی خورد و این مطلبی بود که دوستان شهید به آن اشاره کرده اند که شهید سعیدی برای همه کارها از امام اجازه می گرفت.

 

فرزند شهید سعیدی گفت: شهید سعیدی آن قدر به حضرت امام خمینی(ره) عشق و علاقه داشت که تعابیری که از آن شهید در مورد امام به جا مانده نشان دهنده عمق عشق و علاقه اش به امام است.

 

وی بیان داشت: جمله معروف شهید سعیدی که گفت«به خدا سوگند اگر خون مرا بر زمین بریزید خواهید دید که در قطره قطره خون من نام خمینی وجود دارد» نشانگر همین واقعیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه حقیقتاً این شهید امام را خوب شناخت و امام هم خوب شهید را شناخته بود، یادآورشد: عشق شهید به امام نه به خاطر امام بودن ایشان، بلکه به خاطر ولی فقیه بودن بود و امروز هم اگر شهید سعیدی زنده بود همان ولایت مداری و تبعیتی که از امام خمینی(ره) داشت، از مقام معظم رهبری نیز داشت.

 

وی با اشاره به دیدار خانواده شهید سعیدی با حضرت امام خمینی(ره) تأکید کرد: هنگامی که به اتفاق خانواده خدمت حضرت امام خمینی(ره) رسیدیم همین که برادر بزرگ‌تر لب به سخن گفتن در مورد شهید سعیدی گشود، امام فرمود من بهتر از شما شهید سعیدی را می شناسم.

 

فرزند شهید آیت الله سعیدی ادامه داد: آن زمانی که بردن نام امام مساوی با اعدام بود، این شهید در مسجد امام موسی کاظم(ع) در تهران چنان از امام خمینی تعریف و تمجید می کرد، که صدای صلوات حاضران در و دیوار مسجد را به لرزه می انداخت.

 

ججت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به مبارزات پدر شهید خود گفت: مبارزات پدر شهیدم محدود به داخل کشور نبود بلکه به بیرون از مرزها نیز ادامه می یافت، به گونه ای که در یکی از سفرهای خود به کویت چنان علیه رژیم شاهنشاهی صحبت کرده بود که تا هفت ماه اجازه ورود به میهن را نداشت.

 

وی در ادامه اظهار داشت: زمانی که شاه تصمیم گرفته بود که حضرت امام را به نجف تبعید کند، شهید سعیدی مقدمات حضور امام (ره) را در نجف فراهم  و در این میان با علما و بزرگان حوزه علمیه نجف صحبت کرد و گفت نباید امام احساس غربت کند، استقبال بی نظیر از مسافت چند کیلومتری از امام از سوی علما و مردم نجف حاصل زحمات شهید سعیدی و دوستان ایشان بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: عامل شهادت شهید سعیدی تنظیم اعلامیه ای بود که بر علیه سرمایه داری آمریکا از طرف وی با امضای شهید صادر شده بود./905/پ202/ج

ارسال نظرات