۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۰۱۹۵
معاون وزیر کشور:

نظام ولایی ایران الگوی جهان مادی‌گرای شرق و غرب است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کشور با بیان این‌که پایه‌گذاری جمهوری اسلانی براساس تعالیم اسلامی بود، گفت: نظام ولایی ایران به‌عنوان الگویی در جهان مادی‌گرای شرق و غرب مطرح است.
عليرضا افشار معاون فرهنگي اجتماعي وزير کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، علیرضا افشار، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کشور، امروز در یادواره 365 شهید بهار شهرستان اردبیل اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی اثبات ارتباط میان دین و سیاست به عنوان یک مدل بی‌نظیر در حکومت‌داری بوده است.

وی با بیان این‌که نظام ولایی ایران به‌عنوان الگویی در جهان مادی‌گرای شرق و غرب مطرح است، خاطرنشان کرد: پایه‌گذاری نظام اسلامی بر اساس تعالیم اسلامی بود به طوری که برخلاف حکومت کمونیستی و سوسیالیستی و غرب و شرق که ادعای مردمی بودن داشتند، نهضت امام حقیقت روشن از مردم‌سالاری دینی است.

افشار مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی ایران را به‌واسطه رهبری ولی فقیه و حضور در صحنه مردم دانست و تصریح کرد: جهانیان شاهد بودند، کمونیست با آن قدرت خود با تلنگر غرب از هم پاشیده شد و امروز می بینیم که نظام لیبرالیسم که ادعای مردم سالاری و حقوق بشر دارد، در حال فروپاشی است و هیچ اتکایی به آرای مردم و خواست عمومی ندارد.

معاون امور اجتماعی وزیر کشور تصریح کرد: تنها نظام جمهوری اسلامی ایران است که با تکیه بر حضور مردم در صحنه، تدین و دینداری، روحیه شهادت‌طلبی و ولایت‌پذیری حکومتی برتر و برجسته از حاکمیت مردم و جاری شدن اراده آنها در جامعه است.

وی درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم را عامل شکست فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: امام خمینی(ره) انقلاب شکوهمند اسلامی را از کانون معرفت دینی یعنی از حوزه علمیه قم آغاز کرد که نتیجه آن‌ را امروز در بیداری اسلامی کشورهای منطقه می بینیم.

گفتنی است، همزمان با این مراسم، یادواره شهدای سه ماه اول شهرهای پارس‌آباد، مشگین شهر، بیله سوار، کوثر و جعفرآباد نیز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شناخت ریشه‌های پیروزی و ناکامی‌های گذشته ضرورت دارد

علیرضا افشار، معاون امور اجتماعی وزیر کشور در جمع بسیجیان فعال پایگاه‌های مقاومت شهرستان اردبیل اظهار داشت: امروز بیش از هر عنصر دیگر به بصیرت‌افزایی نیاز داریم تا ملت ما با شناخت راه درست و عبرت از گذر تاریخ بتواند حق و حقیقت را تشخیص داده و در مسیر اعتلای نظام اسلامی حرکت کند.

وی شناخت ریشه‌های پیروزی و ناکامی‌های گذشته را برای تداوم راه بسیار مفید دانست و افزود: مجلس در کنار دولت و دیگر قوا و خادمان نظام اسلامی به عنوان کانون اخلاق و آموزه‌های دینی باید نقش تعیین کننده‌ای را در خدمت به ملت و رفع توطئه‌ها و ترفندها داشته باشند.

افشار افزود: در شرایطی که دشمنان به دنبال تحریف تاریخ و نادیده گرفتن جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بیداری اسلامی علیه استکبار جهانی هستند، اما شواهد و قرائت حکایت از آن دارد که ملت ایران با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلام به یقین محور موفقیت‌های جهان اسلام بوده اند./935/پ202/ب

ارسال نظرات