۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۰۱۲۸
نماینده رهبری در امور افغانستان:

مسلمانان با الهام از آرمان امام خمینی احساس غرور و هویت می کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابراهیمی گفت: شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، استقلال سیاسی، اقتصادی، رشد علمی و فرهنگی کشور را محقق کرده است.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین ابراهیمی، نماینده ولی فقیه در امور افغانستان روز گذشته در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: جهانیان هنوز از پس از گذشت سال‌ها از ارتحال امام در شناخت شخصیت آن رهبر فرزانه در حیرت هستند.

وی با بیان این‌که همه مسلمانان جهان به‌ واسطه الهام از آرمان های امام خمینی احساس هویت و غرور می کنند، تصریح کرد: امام خمینی احیاگر فرائض و ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه ایران بوده‌اند، البته این نهضت اسلامی تنها در مرزهای جغرافیایی کشور محدود نبود، چراکه امروز شاهد بیداری اسلامی هستیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در انقلاب پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام دارد، افزود: حاکمیت دین خدا در جامعه، آرمان امام راحل بود و ایشان برای تحقق این هدف از توده‌های آگاه و دردمند جامعه نه از احزاب و گروه ها بهره گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور افغانستان ادامه داد: شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، استقلال سیاسی، اقتصادی، رشد علمی و فرهنگی کشور را محقق کرده تا جایی که امروز ایران اسلامی در مسیر تحقق عدالت و زدودن تبعیض ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) بر عدم اتکای کشور به قدرت‌های شرق و غرب تاکید داشته اند، گفت: آن رهبر فرزانه بر خودباوی جوان ایرانی و تکیه بر باورهای دینی و فرهنگی ایرانی اسلامی تاکید داشتند و باید دانست که شعار نه شرقی و نه غربی، عامل خودکفایی کشور است.

حجت الاسلام ابراهیمی از امام راحل به‌ عنوان فیلسوفی حکیم، عارفی آگاه به زمان و سرآمد عصر یاد کرد و افزود: همه وجود امام راحل نور بود و با اینکه به ظاهر ساده سخن می گفت، اما چون از عمق جان به سخن خود اعتقاد داشت، تاثیر گذار بود، علت اثرگذاری و نفوذ کلام امام در اخلاص ایشان است.

نماینده رهبری در امور افغانستان بر ادامه راه امام و شهدا و تبعیت محض از ولایت فقیه تاکید کرد و اظهار داشت: امروز نیز حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به ‌عنوان مجتهدی آگاه به زمان، بصیر و عادل راه امام خمینی(ره) را پی گیری می کند و توانسته است همانند امام راحل در برابر قدرت‌های سلطه گر با صلابت و اقتدار بایستد.

وی در پایان با تشریح نقش مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آرمان‌های امام و رهبری تصریح کرد: مردم این خطه همواره در حرکات سیاسی و اجتماعی پیشتاز بوده و در خط مقدم قیام الهی قرار گرفته اند و اجازه نخواهند داد هیچ نیروی بیگانه ای چشم طمع به ایران اسلامی داشته باشد./935/پ202/ج
ارسال نظرات