۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۰۶۸
آیت الله مقتدایی:

نظام اسلامی با رهبری آیت‌الله خامنه ای همانند خورشیدی در جهان می‌درخشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه کشور، موضع‌گیری مقام معظم رهبری را براساس حفظ مصالح اسلام دانست و با بیان این‌که نظام اسلامی با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای همانند خورشیدی درجهان می درخشد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ادامه راه امام راحل، تنها مصلحت اسلام و نظام مد نظر ایشان است.
آيت الله مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در رشت، با گرامیداشت ولادت حضرت علی(ع)، گفت: حضرت علی (ع) در قرآن کریم جان پیامبر اکرم(ص) معرفی شده و ولایت حضرت علی(ع) رکن اعتقادات اسلام است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، شرط قبولی اسلام را ولایت خواند و خاطرنشان کرد: ولایت حافظ ارزش ها اسلام و مایه ثبات جامعه است.

وی در ادامه سیاست امام خمینی (ره) را قیام ایستادگی برای خدا ذکر کرد و گفت: امام در شرایط خفقان آن روز جامعه ایران، سکوت را حرام اعلام و برای حمایت از اسلام قیام کرد.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه حذف تعطیلات شرعی، تغییر سال شرعی به شاهنشاهی، طرح انجمن‌های ولایتی و ایالتی را از طرح های غربی رژیم طاغوت برای حذف اسلام در ایران برشمرد و گفت: امام(ره) با اسلام ستیزی غرب و رژِم طاغوت مخالفت و مبارزه کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 14 خردادماه را روز یتیمی ملت ایران اسلامی دانست و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب پس از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همه توان خود را برای از بین بردن انقلاب به کار گرفته بودند.

وی با اشاره به این‌که دشمنان انقلاب اسلامی را پس از ارتحال امام خمینی(ره) از بین رفته توصیف می کردند، افزود: اما همه آن افکار پوچ و تو خالی با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای از سوی مجلس خبرگان به عنوان رهبر انقلاب به تاریخ پیوست. 

انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب الهام الهی بود

مدیرحوزه های علمیه کشور انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب را الهام الهی دانست و خاطرنشان کرد: خبرگان ملت در آن مقطع حساس به نتیجه رسیده بودند که مدیریت، شجاعت و تدبیر مقام معظم رهبری همانند امام راحل است.

آیت‌الله مقتدایی انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی را سبب برگشت آرامش به کشور دانست و خاطرنشان کرد: آن انتخاب تاریخی همه توطئه های بدخواهان نظام اسلامی را خنثی کرد.

مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به این که مقام معظم رهبری نیز همانند امام خمینی(ره) با شجاعت و تدبیر توانستند در بیش از دو دهه اخیر انقلاب اسلامی را به سوی سعادت و تعالی حقیقی پیش ببرند، ادامه داد: حضور مقام معظم رهبری در رأس حکومت اسلامی بسیاری از توطئه های دشمنان علیه نظام را خنثی کرد.

وی با بیان این‌که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای همانند خورشیدی در جهان می درخشد، حضور رهبر معظم انقلاب در رأس حکومت را یک نعمت الهی دانست و بر تبعیت از ایشان در همه امور تأکید کرد و افزود: حرکت در مسیر ولایت و رهبری رمز پیروزی خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور، موضع‌گیری مقام معظم رهبری را براساس حفظ مصالح اسلام دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ادامه راه امام راحل، تنها مصلحت اسلام و نظام مد نظر ایشان است.

وی بر حمایت از مقام معظم رهبری تاکید کرد  و با بیان این که مسؤولان تا زمانی که در مسیر ولایت و رهبری گام بر می‌دارند مورد حمایت مردم هستند، قیام امام خمینی (ره) را سبب احیاء اسلام ناب دانست و با بیان این که امام راحل ارزش های اسلامی را در خطر دیده بودند، گفت: ایشان با رهبری یک نهضت گسترده آموزه های دینی اسلام را دوباره زنده کردند.

امروز ملت های مسلمان و آزاده دنیا تشنه افکار امام خمینی (ره) هستند

آیت الله مقتدایی اندیشه های امام راحل را قابل استفاده برای همه نسل ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز ملت های مسلمان و آزاده دنیا تشنه افکار امام خمینی (ره) هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش موج اسلام خواهی در دنیا اشاره کرد و با بیان این که امروز گرایش مردم در کشورهای غربی به اسلام ناب روز به روز در حال افزایش است، گفت: این مسأله سبب ترس و وحشت غربی ها شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، بیداری اسلامی در منطقه را به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل دانست و با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تلاش می کنند با اقداماتی غیر انسانی زمینه اسلام هراسی را در نیا فراهم کنند، افزود: همه هدف دشمنان اسلام خدشه دار کردن ارزش های ناب دینی در دنیا است.

آیت الله مقتدایی، بر حفظ وحدت و همدلی میان امت های اسلامی تأکید کرد و گفت: امام خمینی (ره) رمز پیروزی ملت های مسلمان را وحدت می دانستند./950/پ202/ج

ارسال نظرات