۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۹۷۰۳

نخبگان و ممتازان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ نخبگان و ممتازان شاهد و ایثارگر حوزوی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم تجلیل شدند.
همايش بزرگ طلاب و فضلاي شاهد و ايثارگر استان قم همايش تجليل از ايثارگران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ملی تجلیل از نخبگان و ممتازان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه، با حضور آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، عصر امروز 9 خردادماه در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در بخشی از این مراسم که جمعی از ایثارگران و جانبازان روحانی دوران دفاع مقدس نیز در آن حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به مقایسه وضعیت کشور ایران از نهضت تحریم تنباکو تا زمان انقلاب اسلامی پرداخت و علت به نتیجه نرسیدن نهضت‌های پیش از انقلاب را عدم مبارزه با ریشه‌ها و اکتفا کردن به شاخه‌ها عنوان کرد.

وی با بیان این‌که امام خمینی‌(ره) بر خلاف نهضت مشروطیت، تنباکو و داستان نفت، تنها هدفش ریشه‌کنی نظام فاسد سلطنت بود و در این راه از هر تلاشی خودداری نکرد، اظهار داشت: امام راحل هدف اصلی را از مبارزه، شخص شاه، سلطنت و حکومت پهلوی قرار داد، همه متفرعات را کنار گذاشت و ‌به برکت این رهبری داهیانه و ملت جان برکف ایران، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

همچنین حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه به ارائه مجموعه اقدامات انجام شده از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار معرفی روحانیان شاهد و ایثارگر به جامعه شد.

در ابتدای این همایش که با هدف تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران نخبه و ممتاز روحانی، تجلیل از علما و اساتید شاهد و ایثارگر و آشنایی بیشتر جامعه و حوزه‌های علمیه با جایگاه رفیع شهادت و ایثارگری برگزار می‌شد، مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ستاد شاهد مرکزی حوزه علمیه در رقابتی ملی، تعدادی از نخبگان و ممتازان آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی حوزوی را با اولویت ایثارگری، انتخاب کرده است.
 
حسن شهرکی پور در ادامه ایجاد تعامل و هم فکری میان حوزه و بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای حفظ ارزش‌های ایثارگری، کمک به برنامه‌ریزی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بهره‌مندی از سرمایه‌های فکری کشور در حوزه و خارج از حوزه‌های علمیه و در جایگاه‌های مدیریتی کشور و معرفی توانمندی‌های علمی روحانیان شاهد و ایثارگر حوزوی به مسوولان و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

در پایان این مراسم با حضور آیت‌الله‌ مقتدایی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی و حضور افتخاری خانواده شهید حجت‌الاسلام شهید میثمی نماینده حضرت امام راحل در قرارگاه خاتم‌الانبیا‌(ص)، از آیت‌الله امینیان پدر شهید و عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین خوشنویس پدر شهید، مؤلف و مدرس سطوح عالی و حجت‌الاسلام والمسلمین غروی پدر دو شهید و مدرس سطوح عالی حوزه با هدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی ابراهیمی پدر شهید و مدیر حوزه علمیه استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی جانباز 70 درصد و استاد سطح عالی حوزه، حجت‌الاسلام محمد زروندی جانباز و فرزند شهید و مبلغ نمونه سطح چهار، حجت‌الاسلام علی اصغر قربانی جانباز 70 درصد و مبلغ برتر سطح سه و حجت‌الاسلام عبدالرضا مزاری فرزند شهید آیت‌الله مزاری امام جمعه زاهدان، آزاده و جانباز و ممتاز سطح سه تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام یاسر قیصری نیا فرزند شهید، مؤلف و مدرس و ممتاز سطح سه حوزه، حجت‌الاسلام مطلب علی جعفریار جانباز 60 درصد و مبلغ نخبه سطح دو حوزه، حجت‌الاسلام سیدحسن نجفی اصفهانی پدر شهید و مبلغ نخبه و استاد سطح دو حوزه و حجت‌الاسلام سلمان عبداللهی فرزند جانباز هفتاد درصد و ‌مدرس نمونه سطح یک از دیگر تقدیرشدگان این مراسم بودند که حجت‌الاسلام عبداللهی هدیه‌اش را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.
 
حجت‌الاسلام امیر رسول‌پور فرزند شهید و مبلغ برتر کشوری در حوزه جوانان، روح الله امامزاده فرزند جانباز 30 درصد سطح یک، مهدی هارونی فرزند جانباز 50 درصد، جعفر فریادی فرزند جانباز 35 درصد، محمدصادق عاشورای فرزند شهید و طلبه سطح یک، خانم لردان فرزند شهید و سطح یک حوزه و خانم شهمیری فرزند جانباز 35 درصد و سطح دو حوزه از دیگر نخبگان شاهد و ایثارگر حوزوی بودند که جوایز خود را از دستان آیت‌الله مقتدایی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی دریافت کردند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات