۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۹۴۷۵

مجمع طلاب و فضلای اسفراینی مقیم مشهد تشکیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مجمع طلاب و فضلای اسفراینی مقیم مشهد گفت: هدف از تشکیل این مجمع ایجاد هماهنگی و انسجام میان طلاب و روحانیان این شهرستان و تعامل و همکاری با نهادهای مختلف شهرستان است.
مجمع طلاب و فضلای اسفراینی مقیم مشهد تشکیل می‌شود


حجت‌الاسلام خانی، از مسؤولان مجمع طلاب و فضلای اسفراینی مقیم مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: هدف از تشکیل این مجمع شناسایی چهره‌های علمی و فرهنگی نخبه شهرستان اسفراین، تعامل با مراکز علمی‌فرهنگی شهرستان و ایجاد هماهنگی و انسجام میان طلاب و روحانیان اسفراینی است.

وی افزود: تعامل و همکاری فعال با ائمه جمعه و مدیریت حوزه علمیه شهرستان در راستای تبلیغ معارف نورانی اسلام در شهرستان اسفراین در ایام مختلف تبلیغی سال و رفع نیازها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان، مقابله با تهاجم فرهنگی با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تعامل سازنده و مؤثر با مسؤولان شهرستان اسفراین در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهداف این مجمع است.

مسؤول پژوهش مدرسه علمیه عالی نواب تصریح کرد: بررسی‌های اجمالی حاکی از آن است که بیش از 150 طلبه و فاضل اسفراینی در مشهد مقدس در حال تحصیل و تدریس هستند که تعداد قابل توجهی از آنها در رده‌های بالای مختلف آموزشی، پژوهشی و مدیریتی حوزه و دانشگاه در حال تدریس و خدمت هستند.

وی افزود: اساسنامه مجمع طلاب و فضلای شهرستان اسفراین در شانزده ماده تنظیم شده است که در جلسه عمومی مجمع، رأی‌گیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام خانی خاطرنشان کرد: اولین جلسه و مراسم افتتاحیه مجمع همزمان با ایام ولادت امام جواد(ع) با حضور حجت‌الاسلام محمدیان امام جمعه شهرستان اسفراین، محمدزاده فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام دلبری امام جمعه شهر صفی‌آباد، حجت‌الاسلام بداریه مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین و حجج اسلام امیدی مدیر و ابراهیمی مسؤول آموزش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) و سایر مسؤولان شهر برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام محمدیان امام جمعه شهرستان اسفراین، پیرامون عرصه‌های مختلف حضور طلاب در شهرستان اسفراین سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است شهرستان اسفراین یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی است و مراسم افتتاحیه مجمع طلاب و فضلای آن در روز سه‌شنبه 9 خرداد بعد از نماز مغرب و عشا در محل مشهد مقدس، خیابان کاشانی 7، حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد./932/ت303/ب

ارسال نظرات