۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۴۴۸
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان باید در اخلاق و تهذیب نفس نمونه باشند

خبر گزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی خودسازی را برای مسؤولان نظام امری ضروری دانست و گفت: مسؤولان باید در تمام ابعاد شخصیتی نمونه و الگوی مردم باشند.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان بسیج وزارت‌خانه های مختلف کشور، درباره اهمیت خودسازی و تزکیه نفس برای مسؤولان نظام جمهوری اسلامی، خطاب به حاضران اظهار داشت: شما باید از هر جهت نمونه باشید تا همه اقشار جامعه بتوانند از شما الگو برداری کنند.

وی با بیان آیاتی از سوره حج، به بیان ویژگی های افراد رستگار پرداخت و گفت: عاقبت به خیری انسان در گرو اهتمام به نماز، پرداخت زکات و توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم برپایی نماز را از مهم‌ترین حقوق الهی دانست و خاطرنشان کرد: حق الله از بالاترین و سنگین ترین حقوقی است که به گردن انسان‌ها نهاده شده است؛ خدایی که تمام نعمت‌های خود را برای بندگانش ارزانی داشته است، به ما فرموده از او اطاعت کنیم و بندگی خود را با برپایی نمازهای یومیه به اثبات برسانیم.

آیت‌الله علوی گرگانی پرداخت زکات را دومین ویژگی سعادتمندان برشمرد و گفت: زکات جزو حقوقی است که بر عهده مردم نهاده شده و منظور از آن فراتر از زکاتی است که در رساله های عملیه تعریف شده است؛ این عبارت در اکثر مواردی که قرآن ذکر کرده است به معنای پاک کردن مال و جان به وسیله پرداخت دیون مادی است که افزون بر زکات، شامل خمس، کفاره و رد مظالم هم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: هر مسلمانی افزون بر توجه به رشد معنوی خود باید خانواده، خویشاوندان و برادران دینی‌اش را نیز در این مسیر رهنمون کند.
 
آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: انجام واجبات شرعی از دیگر امور است که باید به آن توجه کنیم و افزون بر این به دیگران نیز گوشزد کنیم و پرهیز از گناهان را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم و دیگران را نیز از انجان معاصی نهی کنیم./928/پ202/ج

ارسال نظرات