۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۵۴۶
دانشگاه معارف اسلامی اعلام کرد:

فراخوان مقاله همایش بیداری اسلامی و افق های آینده

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مقالات همایش بیداری اسلامی و افق‌های آینده از سوی دانشگاه معارف اسلامی اعلام شد.
بيداري اسلامي

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فراخوان مقالات همایش بیداری اسلامی و افق‌های آینده از سوی دانشگاه معارف اسلامی اعلام شد.

بر اساس این گزارش، همایش بیداری اسلامی و افق های آینده، در موضوعات و محورهای بیداری اسلامی از دیدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری؛ بیداری اسلامی و الگوی گذار انقلابی؛ بیداری اسلامی و نظام اسلامی؛ بیداری اسلامی عقلانیت، معنویت، و عدالت؛ بیداری اسلامی و چالش با نظام سلطه؛ بازتاب جهانی بیداری اسلامی؛ بیداری اسلامی و افق تمدنی؛ بیداری اسلامی، فرصت ها و تهدید های فراروی آن، از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دانشگاه معارف اسلامی برگزار می شود.

تحلیل بیداری اسلامی از دیدگاه حضرت امام(ره)، تحلیل بیداری اسلامی و افق های آینده آن از دیدگاه مقام معظم رهبری،‌ نسبت انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری، از زیر موضوعات بیداری اسلامی از دیدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

بیداری اسلامی و الگوی گذار از حاکمیت طاغوتی به حاکمیت اسلامی، بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی و الگوی ساختاری و مدیریت سیاسی جامعه، از زیر موضوعات بیداری اسلامی و نظام اسلامی است.

همچنین،‌ بیداری اسلامی و بایسته های نظام اسلامی، بیداری اسلامی و امکان سنجی تشکیل حکومت های دینی، بیداری اسلامی، خطوط تماس و تعارض با دموکراسی خواهی، بیداری اسلامی و بایستگی های تأسیس نهاد های انقلابی،‌ تبیین مدل‌ها و الگوهای حاکمیتی بر اساس اندیشه سیاسی متفکران اهل سنت، شاخص‌های الگوی جمهوری اسلامی ایران و نسبت آن با اندیشه معاصر در کشورهای اسلامی از زیر موضوعات بیداری اسلامی عقلانیت، معنویت و عدالت است.

بیداری اسلامی و گذار به معنویت توحیدی، شاخص‌ها و م‍ؤلفه‌های عدالت‌خواهی و بیداری اسلامی،‌ عقلانیت در بیداری اسلامی، راهبردهای تعمق و آسیب شناسی، بیداری اسلامی و مواجهه با بحران‌های اخلاقی، از زیر موضوعات بیداری اسلامی و چالش با نظام سلطه است.

بیداری اسلامی و چالش با نمادهای ساختاری نظام سلطه، قدرت‌ های جهانی و بیداری اسلامی، بیداری اسلامی رژیم صهیونیستی و تهدیدهای متقابل، بیداری اسلامی و چالش با رژیم‌های دیکتاتوری منطقه از زیر موضوعات بیداری اسلامی و چالش با نظام سلطه است.

بازتاب بیداری اسلامی بر جنبش وال استریت، بازتاب بیداری اسلامی بر تحولات اروپا، تأثیر بیداری اسلامی بر افکار عمومی دنیا، واکنش دولت‌های منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای با بیداری اسلامی از زیر موضوعات بیداری اسلامی و چالش با نظام سلطه است.

شاخص های تمدن اسلامی و انطباق آن با مؤلفه های بیداری اسلامی، بیداری اسلامی و راهبرد شکل گیری امت اسلامی از زیر موضوعات بیداری اسلامی و افق تمدنی است.

همچنین،‌ آسیب شناسی در مقام نظر و مدل حاکمیتی، آسیب شناسی در ساحت رفتار و الگوهای عملی، بیداری اسلامی در رویکرد با سلیقه‌ها(همکاری یا مواجهه)،  از زیر موضوعات بیداری اسلامی و بحران رهبری است.

علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان و حضور در همایش چکیده ای از مقالات خود را حداقل در 150 کلمه که در برگیرنده مهمترین یافته ها وایده‌های نو باشد را به آدرس دبیر خانه همایش به نشانی قم ـ خیابان شهدا(صفائیه) ـ پلاک723، معاونت پژوهش دانشگاه معارف اسلامی تا تاریخ 30خرداد پست کنند.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب آگاهی بیشتر به پایگاه اینترنتی دانشگاه معارف اسلامی به نشانی http://maaref.ac.ir مراجعه یا با شماره تلفن 02517725472 تماس بگیرند.

پوستر فراخوان از اینجا قابل دریافت است./9191/پ203/ن

ارسال نظرات